Vegan Zeastar Sashimi lancering op de Fish International in Bremen

Vegan Zeastar Sashimi lancering op de Fish International in Bremen
  • Content
  • 10 feb 2020 @ 09:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Een jaar na de Nederlandse lancering gaat Vegan ZeaStar internationaal. De sensationele 100% plantaardige sashimi werd direct na introductie een internet-hit waardoor het bedrijf onmogelijk aan de vraag kon voldoen. Er volgde een jaar van opschalen en productverbeteringen, waaronder de toevoeging van plantaardige oliën welke van nature Omega 3 bevatten.

Na het Verenigd Koninkrijk is nu Duitsland aan de beurt en zal Sterk Seafood uit Lemmer Duitsland gaan veroveren met de producten. Sterk Seafood is de 6egeneratie van een vis bedrijf en zag onmiddellijk de meerwaarde van de producten.

Plantaardige vis?
De makers van Vegan ZeaStar sashimi, Vegan Finest Foods hebben jaren gewerkt aan een vegan visproduct dat de concurrentie aan kan met verse zeevis, zonder compromissen te sluiten op smaak, kwaliteit en textuur. De zoektocht was succesvol en resulteerde in twee revolutionaire producten: No Tuna en Zalmon. Het geheim? Tapiocazetmeel en glucose uit zeewier. Recent zijn er een paar tweaks aan de producten gemaakt waar zowel sushi chefs als consumenten blij mee zullen zijn: het product is perfect passend gemaakt voor het rollen van sushi in 20 cm norivellen en heeft extra gezondheidsvoordelen en een nog betere smaak dankzij de plantaardige olien lijnzaad- en koolzaadolie.

Al het goede van vis, niets van de nadelen
Sashimi is een traditioneel Japans gerecht van dungesneden rauwe vis dat de laatste jaren immens populair is geworden in de Westerse wereld. Door de slechte ecologische reputatie van tonijn en zalm (beide soorten worden overvist) wordt sashimi echter in toenemende mate een omstreden gerecht. Een plantaardig alternatief van hoge kwaliteit betekent daarom een doorbraak voor Japanse favorieten als sushi, sashimi en nigiri.

Vraag naar plant-based door het dak
De interesse in echt lekkere, 100% plantaardige producten neemt wereldwijd in rap tempo toe. Consumenten hebben daar diverse redenen voor: positief effect op de eigen gezondheid, ecologische voetafdruk verkleinen, de klimaatverandering die grotendeels toegeschreven wordt aan de productie van dierlijk voedsel en het niet willen bijdragen aan overbevissing – volgens diverse recente wetenschappelijke studies zijn de oceanen in 2048 leeggevist als visserij in het huidige tempo doorgaat. Als producent en distributeur van plantaardige alternatieven merkt Vegan Finest Foods uit eigen ervaring dat er een verschuiving plaatsvindt in consumentengedrag.

Benieuwd naar de smaak?
In Nederland staat Vegan ZeaStar sashimi op het menu van de Vegan Junk Food Bars in Amsterdam & Rotterdam en diverse groothandels. Daarnaast komen de producten in de loop van 2020 ook in de Nederlandse supermarkten te liggen. Duitsers krijgen nu ook de kans: distributeur van vis producten Sterk Seafood lanceert Vegan ZeaStar sashimi op de Fish International in Bremen in samenwerking met Transgourmet / REWE.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken