Roorda en Halal organiseren spoken word-festival

Roorda en Halal organiseren spoken word-festival
  • Content
  • 29 jul 2020 @ 10:13
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentFilmEvenementMaatschappij

Reclamebureau Roorda en filmproductiebureau Halal organiseren aanstaande vrijdag in Podium Mozaïek een ‘spoken word’-festival genaamd Wilde Woorden. Het festival moet een positieve bijdrage leveren aan het huidige diversity-debat.

In Podium Mozaïek (Amsterdam-West) gaan acht spoken word-films in première rondom het thema 'verbinding'. In eerste instantie zou het festival genaamd Wilde Woorden plaatsvinden in het Westerpark, maar corona gooide roet in het eten. De organisatie besloot in overleg met Stadsdeel West deze alternatieve videoproductie te initiëren. Het evenement wordt aanstaande vrijdag (31 juli) ook live gestreamd en uitgezonden via de Facebook-pagina van Wilde Woorden.

Artiesten die aan de films meewerkten zijn Justin Samgar (initiatiefnemer Wilde Woorden), Leeroy Molley (Zwart Licht, zie onder), Babs Gons, Luan Buleshkaj, Sholeh Rezazadeh, Ike Krijnen, Zeinab El Bouni en Roziena Salihu.

Joeri Jansen, mede-initatiefnemer Wilde Woorden en creatief directeur Roorda, zegt: 'Toen Justin ons benaderde voor deze samenwerking brandde net de discussie over diversiteit en inclusiviteit in ons vak los. Het thema 'verbinden' sprak mij daarbinnen direct aan. Het is belangrijk dat álle verhalen en emoties worden gehoord. Spoken word en hiphop hebben historisch een grote rol gespeeld in de anti-discriminatie-beweging, denk aan woordkunstenaars als Muhammed Ali en KRS-One. Woorden kunnen verdeeldheid zaaien, maar zeker ook verbinden. Door woorden en creativiteit een podium te geven, ontstaat er meer begrip, waardering, ontroering en komt der verbinding op gang.'

Ga voor meer informatie naar de website.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken