Tattoo artiest verleidt millennial met Duvel art glass
- Content
- 8 sep 2020 @ 10:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Content
- 8 sep 2020 @ 10:14
- Sjaak Hoogkamer
De Nederlandse Morrison Schiffmacher – dochter van - heeft een limited edition Duvel artglas ontworpen. Influencer en storytelling specialist Storyboard koppelde Morrison aan het Belgische biermerk en ontwikkelde tevens de contentcampagne, bedoeld om jonge mensen te interesseren voor het biermerk.
De eerste 10.000 limited edition glazen waren al binnen 2 dagen uitverkocht. Na een uitgebreid matchmakingproces is tatoeëerder Morrison Schiffmacher door Storyboard gepresenteerd voor het ontwerpen van het artglas van de Duvel Collection.
Emilie Heesters, marketingmanager Duvel Moortgat: ‘Het voorstel van Storyboard om met Morrison te werken was verrassend en perfect passend bij onze visie. Morrison staat, net als Duvel, voor een combinatie van passie, goede smaak, ambacht en perfectie. Duvel wil met de iconische Duvel Collection een podium bieden aan artiesten en kunstenaars die een perfecte match zijn met het merk. Onderliggend moet de samenwerking ervoor zorgen dat een jonger publiek weer verliefd wordt op het bijna 150 jaar jonge merk. Waar in Belgie Duvel één van de meest gedronken speciaalbieren is, leek Duvel in Nederland steeds minder in overweging genomen te worden door de speciaalbier drinkende millenial. De campagne brengt hier direct verandering in.’
Waar in Belgie Duvel één van de meest gedronken speciaalbieren is, leek Duvel in Nederland steeds minder in overweging genomen te worden door de speciaalbier drinkende millennial.
Vorige week lanceerde Duvel het designerglas op het lanceringsevent in het NDSM-café. Haar vader, de bekende Henk Schiffmachter onthulde daar het design dat vereeuwigd was op een levensgrote muurschildering en Morrison nam daar van haar vader het eerste glas in ontvangst. Daarna deelde Morrison 100 door haar zelf gesigneerde glazen uit.
De komende week volgt een tweede oplage via Albert Heijn en ook komen er giftpacks beschikbaar via Gall en Gall. Ook de horeca zet het glas succesvol in om klanten via social media naar de zaak toe te trekken. Gasten krijgen daar een glas cadeau bij bestelling van 2 Duvel.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing