ADE viert de stilte in nieuwe film

ADE viert de stilte in nieuwe film
  • Content
  • 14 okt 2020 @ 14:24
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Film

Om de 25ste editie van het jaarlijkse Amsterdam Dance Event niet ongemerkt voorbij te laten gaan, presenteert de organisatie een nieuwe campagnefilm, ontwikkeld door regisseurs Joost Biesheuvel en Boris Acket. De film viert de dance, maar ook de stilte waar we momenteel in leven.

Beeld: still uit film.

De film genaamd 'Silence between the notes' viert de dance, maar ook de stilte waar we nu in leven. Vanwege corona gaat ook Amsterdam Dance Event, dat traditiegetrouw in de derde week van oktober plaatsvindt, niet door. Vorig jaar trok het evenement 400.000 bezoekers naar Amsterdam.

In de film wordt de stilte afgebeeld als essentieel onderdeel van de muziek. Het was Mozart die zei: muziek zit niet in de noten, maar in de stilte ertussen. De jonge regisseurs Joost Biesheuvel en Boris Acket laten daarom in samenwerking met Lumus Instruments 'het ontstaan van muziek door stilte' in de film naar voren komen. Het duo over de productie: 'Een sonische geboorte, door stilte. In het begin was er alleen geluid; alle frequenties worden tegelijkertijd gehoord, maar door stilte toe te voegen, ontstaat er ritme in de chaos.'

Bekijk de film hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken