Hoe OOMT 85.000 vakmensen via contentmarketing up to date houdt
- Content
- 7 jul 2021 @ 11:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingContent
- 7 jul 2021 @ 11:54
- Peter van Woensel Kooy
Het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf (OOMT) houdt 85.000 vakmensen online up-to-date van de ontwikkelingen binnen de mobiliteitsbranche, samen met bureau Axioma.
De technologische ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche voeren elkaar ranzend snel op, stelt Axioma in de casebeschrijving. OOMT is een samenwerkingsverband van Bovag en vakbonden FNV Metaal, CNV Vakmensen en De Unie.
Case OOMT
'Om bij te kunnen blijven is het voor vakmensen belangrijk dat zij hun vakmanschap continu blijven ontwikkelen. Aan OOMT de taak om de 85.000 professionals te informeren en inspireren. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen? Hoe kan jij daarop inspelen, welke kennis heb je nodig en hoe kom je tot die kennis? Axioma bedacht de redactionele formule Booster: een (online) inspiratieplatform wat inspeelt op de actualiteiten binnen de branche. Met de inzet van het Booster-platform, het jaarlijkse Booster magazine, campagnes en advertising op social media, heeft OOMT de binding met hun doelgroep versterkt. Inspelen op actualiteiten en inzetten op inspiratie loont. Het bereik en de betrokkenheid is verhoogd. En dat zien we terug in de resultaten. Het aantal gebruikers en de unieke paginaweergaven laten zien dat de vakmensen de weg naar het platform weten te vinden. Daarnaast heeft de content van Booster ook effect op de social kanalen van OOMT: een sterke toename van het aantal volgers, meer traffic naar het platform en een hoge betrokkenheid.'
De cijfers over het afgelopen jaar zijn ruim 17K paginaweergaves, waarvan 74% 'returning visitors' en bijna 21K videoweergaves, En dat allemaal dankzij scherpe en op maat gemaakte contentmarketing. Zie ook het campagnebeeld en de video hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing