Over welke sporters schrijven we het liefst (als er geen Olympische Spelen zijn)?

Over welke sporters schrijven we het liefst (als er geen Olympische Spelen zijn)?
  • Content
  • 4 aug 2021 @ 10:52
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Op dit moment wordt er vooral geschreven over de olympische atleten - en terecht natuurlijk - maar welke sportsterren staan tussen de grote sportevenementen in ‘in the spotlights’? GolfSupport stelde dit vast met behulp van online analysetool Buzzsumo. In de top-10 staan drie voetballers en geen enkele Nederlander.

GolfSupport.com gebruikte de nieuwste gegevens van online analysetool Buzzsumo om vast te stellen over welke sportsterren tussen juli 2020 en juni 2021 het meest online is gepubliceerd.

Over Lionel Messi werden maar liefst 490.632 online artikelen geschreven; dat betekent 40.886 online artikelen per maand voor de spits van Barcelona en Argentinië.
De tweede plek is voor basketballer LeBron James.
Tennisster Naomi Osaka is de hoogstgeplaatste vrouw in de lijst op de 8e positie.
Formule 1-coureur Lewis Hamilton staat op de 13e plaats; Max Verstappen zou dus wel eens de eerste Nederlander in dit overzicht kunnen worden.

Methodologie
GolfSupport.com gebruikte onder meer Forbes als bron. Nadat een uitgebreide lijst was opgesteld, heeft GolfSupport.com de namen in de Buzzsumo-database ingevoerd om te bepalen hoeveel artikelen er online zijn gepubliceerd over de sporters. GolfSupport.com heeft wel rekening gehouden met de verschillende manieren waarop online artikelen worden gepubliceerd, waarbij sommige artikelen ervoor kozen om alleen de achternaam van een sporter in hun artikel te gebruiken of een verkorte versie van de naam. Het cijfer voor het aantal online artikelen dat is gepubliceerd voor elke sportster in de lijst zijn allemaal schattingen/benaderingen en bevatten alleen online artikelen van over de hele wereld.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken