Mix tussen visuele en tekstuele content belangrijk
- 6 jan 2022 @ 08:51
- Ryan Baij
Goede content op een website moet een goede mix zijn tussen visuele en tekstuele content. Dat onderzocht 2bcontent in een onderzoek.
Onderzoek toont, volgens hen, aan dat visuele content 60.000 keer sneller wordt verwerkt dan tekst. De uitdrukking ‘een foto zegt meer dan 1000 woorden’ komt dan ook niet uit de lucht vallen. Hoe aantrekkelijk de geschreven tekst ook is, de lappen tekst kunnen nooit op tegen aantrekkelijk beeldmateriaal.
De tekst is echter niet overbodig. De woorden zorgen er namelijk voor dat je vindbaar wordt online. Dat is heel belangrijk, want zonder deze tekst en je vindbaarheid is er anders niemand die bij je fantastische visuele content terecht komt.
2bcontent vertelt op de blog verder dat visuele content met name populair op social media platformen is. ‘Omdat visuele content sneller emoties bij mensen kan opwekken is het gemakkelijk om mensen te raken en inspireren via social media.’
Kortom, succesvolle content is een goede balans tussen de visuele en tekstuele content, zo concludeert het platform. Wees vindbaar en raak daarna je lezer.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing