Mix tussen visuele en tekstuele content belangrijk

Mix tussen visuele en tekstuele content belangrijk
  • Content
  • 6 jan 2022 @ 08:51
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Goede content op een website moet een goede mix zijn tussen visuele en tekstuele content. Dat onderzocht 2bcontent in een onderzoek.

Onderzoek toont, volgens hen, aan dat visuele content 60.000 keer sneller wordt verwerkt dan tekst. De uitdrukking ‘een foto zegt meer dan 1000 woorden’ komt dan ook niet uit de lucht vallen. Hoe aantrekkelijk de geschreven tekst ook is, de lappen tekst kunnen nooit op tegen aantrekkelijk beeldmateriaal.

De tekst is echter niet overbodig. De woorden zorgen er namelijk voor dat je vindbaar wordt online. Dat is heel belangrijk, want zonder deze tekst en je vindbaarheid is er anders niemand die bij je fantastische visuele content terecht komt.

2bcontent vertelt op de blog verder dat visuele content met name populair op social media platformen is. ‘Omdat visuele content sneller emoties bij mensen kan opwekken is het gemakkelijk om mensen te raken en inspireren via social media.’

Kortom, succesvolle content is een goede balans tussen de visuele en tekstuele content, zo concludeert het platform. Wees vindbaar en raak daarna je lezer.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken