[BC Event] Van der Hulst en Hakkenberg: 'Branded content geeft de mogelijkheid om ons als merk aan een titel te verbinden'

[BC Event] Van der Hulst en Hakkenberg: 'Branded content geeft de mogelijkheid om ons als merk aan een titel te verbinden'
  • Content
  • 25 apr 2022 @ 15:28
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Branded Content Event

MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei verzorgen Robbert van der Hulst (M2Media) & Ruth Hakkenberg (Schiphol) één van de presentaties in DeFabrique te Utrecht. Hun visie op Branded Content.

Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zouden jullie de status ervan momenteel omschrijven?
Hoewel branded content nog steeds een klein aandeel van de totale advertentiemarkt bezit, groeit het aantal campagnes. Dit is ook goed te verklaren, aangezien branded content vaak meer wordt ingezet voor een verdieping op een bepaald onderwerp of doelgroep en niet bedoeld is voor het maximaliseren van bereik, maar juist het vergroten van relevantie. In een toekomst zonder 3rd party cookies wordt het steeds moeilijker om deze relevantie als adverteerder te waarborgen en veranderen de regels van het speelveld continu. Branded content is hét antwoord op deze onzekerheden.

Is BC voor jullie een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
Voor ons is Branded Content een belangrijk middel om onze moeilijk te bereiken doelgroepen te bereiken, zoals zakelijke reizigers. Branded content geeft de mogelijkheid om ons als merk aan een titel te verbinden, om wat meer uit te leggen en om specifieke doelgroepen te bereiken die via reguliere manieren van adverteren soms moeilijk te bereiken zijn. Uit onderzoek weten we dat ons product aanbod grotendeels bekend is, maar de reason ‘why’ minder, Branded Content geeft ons de mogelijkheid om deze verdiepingslag te maken.

Wat zijn significante voorbeelden van briljante BC volgens jou en waarom?
De beste voorbeelden van BC zijn de cases waarbij het merk en de titel waarmee het zich heeft verbonden onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn geraakt, waardoor je bij het een aan het ander moet denken en andersom.

Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Het grote publiek heeft branded content zeker geaccepteerd, maar we leven in een tijd waarin privacy en transparantie steeds belangrijker worden. Gecombineerd met het feit dat de gemiddelde Nederlander steeds beter begrijpt hoe reclame en media werken, wordt het steeds lastiger om commerciële samenwerkingen met content creators aan te gaan. Hierbij blijft relevantie altijd een must. Branded content moet altijd iets van waarde toevoegen voor het publiek, anders wordt het niet geaccepteerd.

Wat is in het kort jullie verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Waar BC meestal wordt ingezet voor branding zagen wij bij de herfstcampagne van Schiphol dat het onder de juiste omstandigheden ook uitstekend kan werken voor activatie. Aan de hand van de Schiphol zakelijk reizen campagne laten we zien hoe je met BC leads kan genereren onder een latente en moeilijk te bereiken doelgroep; de zakelijke reiziger.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken