Berichtgeving over Floriade ondanks tegenslagen overwegend positief
- Content
- 20 apr 2022 @ 14:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 apr 2022 @ 14:23
- Michiel van Zaane
De zevende editie van de Floriade is 13 april jl. officieel geopend door koning Willem-Alexander. Ondanks tegenslagen in de voorbereidingen zijn de media positief volgens media monitoringspartij Media Info Groep.
Het land- en tuinbouwevenement in Almere staat dit jaar in het teken van Growing Green Cities: oplossingen die nodig zijn om steden groener, gezonder en leuker te maken. De Floriade heeft iedere editie te maken met tegenslagen, dus ook deze editie. Bestuurswisselingen, spanningen rondom vergunningen en grote begrotingstekorten plaagden de voorbereidingen van de zevende editie.
Op basis van een slim algoritme kan Media Info Groep sinds januari 2021 het sentiment van artikelen onderzoeken. Alle artikelen vanaf deze datum laten, ondanks de tegenslagen, maar liefst 86% positief sentiment zien. Op basis van categorieën schrijven de Huis-aan-huisbaden het meest over het evenement en zijn ze ook het meest kritisch.
Succesvol aanloopjaar
De Floriade in Almere heeft, ondanks de coronacrisis, al een succesvoller aanloopjaar in media-aandacht dan de vorige editie in Venlo. Waar de Floriade in Venlo het jaar voor de opening 895 berichten genereerde, lukte het Almere om in het jaar voorafgaande aan de opening maar liefst 1063 berichten te generen. Ook de daadwerkelijke openingsweek leverde Almere veel meer berichtgeving op dan de openingsweek van de Venlose editie in 2012. Almere schiet zelfs Venlo ruimschoots voorbij als gekeken wordt naar het feit dat Floriade Venlo een week eerder openging.
De media-aandacht voor de Floriade Almere is tot en met 19 april bijgewerkt.
Media-aandacht blijft jaren duren
De media-aandacht voor een evenement als de Floriade blijft zelfs na het beëindigen van het evenement jaren voortduren. Zo heeft de Floriade in Venlo zes jaar na het evenement nog een jaarlijkse advertising value equivalency (AVE) van 500.000 euro. Dat is vergelijkbaar met het inkopen van advertenties in geschreven media voor dit bedrag. Zelfs de Floriade in Haarlemmermeer levert zo nu en dan nog media-aandacht op.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing