Interactieve oorlogsfilm voor Kinderherdenking laat kinderen kiezen
- Content
- 2 mei 2022 @ 10:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 mei 2022 @ 10:08
- Michiel van Zaane
Met de interactieve kinderfilm ‘De onmogelijke keuzes van Daan’ laat de Nationale Kinderherdenking kinderen stil staan bij het belang van herdenken en vrijheid. Met deze nieuwe vertelvorm wil de stichting beter aansluiten bij de belevingswereld van kinderen en jongeren.
De keuze van de kijker bepaalt het verloop van het verhaal. Wat doe je als er plotseling een jongen voor je deur staat die jou om hulp vraagt omdat zijn ouders net zijn opgepakt? Zou je je telefoon inleveren als dat moet? En zou je iemand verraden in ruil voor de vrijheid van je moeder of vader? Welke keuzes maak jij voor vrijheid? In de film leven we mee met de jonge hoofdrolspelers Daan, Yara en Milan. Ze komen terecht in een oorlog. Gewoon in deze tijd, in hun eigen wijk, hier in Nederland. En ze worden gedwongen om keuzes te maken. Daarbij vragen ze de kijker steeds: ‘Wat zou jij doen?’. Het verloop van de film is het directe gevolg van de beslissing van de kijker. De film kent daardoor verschillende varianten met een andere afloop. Afhankelijk van de keuze van de kijker, ontwikkelt het oorlogsverhaal zich verder. Drie keuzemomenten met acht verschillende uitkomsten.
Kinderen van 8 tot 14
De film ‘De onmogelijke keuzes van Daan’ richt zich op kinderen van 8 tot 14 en is bedoeld om een gesprek op gang te brengen. Het legt de link tussen fictieve oorlogssituaties en het leven van de kinderen hier en nu. Je kunt op verschillende manieren meedoen aan het interactieve avontuur. Individueel, via het online platform of gezamenlijk tijdens de Nationale Kinderherdenking op 4 mei. BEE- Agency ontwikkelde en produceerde de film
Bekijk hier de trailer. De interactieve film is nu al op de website van de NKH te bekijken en wordt op 4 mei live uitgezonden door Omroep West en via de website.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing