P(l)akkende oproep aan kauwgomkauwers: 'Mik 'm erin'
- Content
- 10 jan 2023 @ 13:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 jan 2023 @ 13:02
- Michiel van Zaane
Nederland Schoon wil in samenwerking met kauwgomproducenten jongeren stimuleren om gebruikte kauwgom netjes in de prullenbak te gooien en lanceert daarom de campagne: ‘Kauwgom? Mik ‘m erin!’.
De campagne trapt af met een kauwgom collecte contest: drie middelbare scholen in Amsterdam, Eindhoven en Groningen gaan voor 66 dagen de strijd aan om de meeste kauwgom in te zamelen. De school die de meeste kauwgom netjes heeft weggegooid, wint een tafelvoetbaltafel.
Jaarlijks belandt er veel uitgekauwde kauwgom op de grond. Daar wil Nederland Schoon verandering in brengen. De campagne ‘Mik ‘m erin’ startte vandaag op een ludieke manier met enorme ‘plakmatten’ voor de ingang van de middelbare scholen: Christelijke scholengemeenschap Buitenveldert in Amsterdam, Gomarus College in Groningen en Lorentz Casimir Lyceum in Eindhoven. De plakmatten kleven net zo vervelend als vers uitgekauwde kauwgom op straat.
Ingrid Goethart, directeur a.i. Nederland Schoon: ‘Mensen zien pas in dat iets een probleem is als ze zelf hebben ervaren hoe vervelend het is. Met deze actie willen we scholieren door heel Nederland laten voelen hoe vervelend het is om kauwgom die op de grond werd gegooid onder je schoen te hebben.’
Kauwgom collecte contest
De plakprank markeert de aftrap van de ‘kauwgom collecte contest’: welke school gooit het grootste gewicht aan gebruikte kauwgom netjes weg? Hiervoor worden speciaal ontworpen kauwgom collectebussen op de scholen geplaatst. De contest duurt 66 dagen; zolang duurt het gemiddeld genomen om nieuw gewoontegedrag aan te leren. De school die in 66 dagen tijd de meeste kauwgom netjes heeft weggegooid, wint een tafelvoetbaltafel.
Goethart: ‘Naast de plakprank en kauwgom collecte contest op scholen, zetten we andere middelen in zoals voetstapjes richting speciale kauwgom afvalbakjes en posters die het juiste gedrag onder leerlingen stimuleren. Bij aantoonbare gedragsverandering gaan we deze aanpak om kauwgom op de juiste manier weg te gooien ook aanbieden aan andere scholen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing