BCE23: 'Bever reused' van Mediahuis wint live pitch voor Bever

BCE23: 'Bever reused' van Mediahuis wint live pitch voor Bever
  • Content
  • 16 mei 2023 @ 17:15
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Belangrijk en leerzaam onderdeel van het Branded Content Event is de live pitch. Een merk schrijft een pitch, bureaus presenteren hun plannen en plein public en het merk kiest het in hun ogen beste idee. En daar kan echte business uit voorkomen. Bever schreef de pitch uit, &C Media, Mediahuis en Talpa presenteerden hun idee. En Mediahuis ging er met de Beverbuit vandoor.

CMO van Bever, Marjolein Vendrig, gaf aan waar Bever naar op zoek is. Het buitenmerk wil een campagne gericht op jongeren tussen de 20 en 30 jaar, die rust op twee pijlers: ‘buiten heeft ons nodig’ en de medewerkers van Bever. De eerste pijler gaat over de kwaliteit van de producten en hoe je die langer kunt gebruiken: onderhoud, reparatie en hergebruik. Kortom: meer product, minder productie. De tweede pijler zet in op de kennis en ervaring van de medewerkers van Bever, die ervoor zorgen dat iedereen de juiste producten voor de juiste activiteit krijgt. Andere voorwaarden waren dat het idee origineel moet zijn, emotioneel raak moet zijn, een goede fit en koppeling met het merk moet hebben, lang toepasbaar moet zijn en eenvoudig te vertalen moet zijn naar andere kanalen en middelen en tenslotte haalbaar en binnen het budget van twee ton moet zijn.

&C Media
&C Media beet de spits af met ‘Van het padje af’. Hun idee draait om twee bekende personalities die – uiteraard met spullen, advies en een expert van Bever – een wandeltocht door Nederland maken. De tocht duurt twee dagen, dus één overnachting en op de tweede dag is er een challenge: van oesters rapen tot klimmen of kajakken. Door hele verschillende personalities te koppelen ontstaan er hopelijk interessante gesprekken, wordt er genoten van het landschap en lekker gegeten en ontstaat er misschien wel een langdurige vriendschap. De serie wandelingen wordt geplaatst op YouTube en embedded op het platform van &C en Bever zelf. Daarnaast worden er online advertorials geplaatst en advertenties in &C The Magazine. Tenslotte wordt ook social media ingezet, met name Instagram, Facebook en TikTok.

Mediahuis
Als tweede kwam Mediahuis het podium op, die volledig inzetten op hergebruik. Niet alleen ‘in het echt’, maar ook met oude campagnes van Bever. Onder het motto ‘Bever reused’ worden oude uitingen gecombineerd en/of aangepast aan de doelgroep. Iets dat goed is kan jarenlang worden gebruikt tenslotte. Ook al bestaande videocontent en OOH-materiaal wordt kort en snappy gemaakt en op de eigen kanalen van Bever gebruikt en op geselecteerde andere kanalen. Ook geschreven content krijgt dezelfde behandeling. Een niet onbelangrijk punt van dit idee is dat 99 procent van het budget in media kan worden gestoken: de productie kost maar één procent van het budget. Of dat meespeelde bij de winst is niet zeker. Marjolein Vendrig roemde durf, originaliteit en gaf aan dat de insteek erg dicht ligt bij waar Bever voor staat.

Talpa
De presentatieronde werd afgesloten door Talpa. De ‘Buitenboost’ moet een boost voor zowel Bever als voor buiten worden. Doel van de campagne is om jongeren te stimuleren om (meer) naar buiten te gaan. Het idee is om 538 in te zetten om muziek en buiten samen te brengen, bijvoorbeeld in de vorm van een workshop in de buitenlucht, afgesloten door een intiem concert. In de opmaat naar dat event start 538 eerst een actieweek waarin jongeren kaarten kunnen winnen met als motto ‘Geef jezelf een buitenboost’. Een andere manier om aan een ticket te komen is als je een zak zwerfafval inlevert. Na de actieweek wordt er twee weken lang ingezet op activatie via onder meer 538, Veronica, SBS en andere merken van Talpa. Daarna vindt het event zelf plaats, dat live gestreamd kan worden en wat ook gelegenheid biedt om een aftermovie te maken.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken