Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
- Content
- 25 mei 2023 @ 14:50
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 mei 2023 @ 14:50
- Michiel van Zaane
82% van de Nederlanders ziet het belang in van recycling. Na aanschaf van een apparaat of lamp kan de oude achtergelaten ingeleverd worden bij de (online) winkel. Deze wettelijke 'oud voor nieuw regeling' is bij veel Nederlanders onbekend. 47% kent deze regeling.
Slechts 26% weet dat dit ook bij online winkels mogelijk is. 43% kiest liever een winkel waar de oud voor nieuw regeling geldt. Dat blijkt uit een nationaal representatief onderzoek uitgevoerd door Markteffect onder ruim 1.000 Nederlanders in opdracht van Stichting Open (bekend van de Wecycle campagnes). Met een landelijke Wecycle campagne gaat Stichting Open de bekendheid en het gebruik van de oud voor nieuw regeling opnieuw onder de aandacht brengen om voorkomen dat afgedankte en gedateerde apparaten eindeloos bewaard worden of bij het restafval belanden. In de campagne is ook aandacht voor een tweede leven via reparatie of de kringloopwinkel. Stichting Open wil consumenten bewustmaken van alle mogelijkheden die bijdragen aan het circulair maken van elektrisch afval. Via de website watismijnapparaatwaard.nl is te zien hoe je het beste kunt omgaan met afgedankte elektrische apparaten en lampen.
Door de komst van Wecycle inleverbakken in heel veel winkels is de oud voor nieuw regeling mogelijk op de achtergrond geraakt. Tegelijkertijd is de waardering voor deze service groot en zou 75% tot 86% van de consumenten hier graag gebruik van willen maken voor zowel lampen als grote en kleinere apparaten. 43% zegt zelfs eerder te kiezen voor een winkel waarvan ze zeker weten dat ze het oude apparaat gratis kunnen inleveren bij aankoop van een nieuw soortgelijk apparaat. 9 van de 10 ondervraagden waardeert het als een retailer hen op de regeling wijst. 86% van de consumenten die wel gebruik maken van een inruilregeling voor oude elektrische apparaten doet dit grotendeels met grote apparaten en heeft hier zeer positieve ervaringen mee volgens het onderzoek.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing