Unlike ontwikkelt campagne voor bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
De deelname aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (bmhk) loopt de laatste jaren steeds verder terug. Daarom openen Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF het gesprek over baarmoederhalskanker met een landelijke campagne.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
Open Now maakt nieuwe commercial voor Eén tegen eenzaamheid
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vervolgt de campagne Eén tegen Eenzaamheid met een nieuwe commercial.
Tinder, Rutgers en de No More foundation lanceren 'Healthy Dating Guides'
Om daten in 2024 leuker en veiliger te maken lanceert Match Group, het moederbedrijf van Tinder, Hinge, Lexa en Ourtime, de ‘Healthy Dating Guides’ in samenwerking met Rutgers en de No More Foundation.
[Esprix] 'Bijzonder knap gedaan moet het criterium zijn'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term, in gesprek met Levi Sars, juryvoorzitter van de categorie Smart budget.
Week van Snoep Goed 2024 houdt Nederlanders spiegel voor
Van 15 tot en met 21 januari 2024 staat Nederland opnieuw in het teken van bewuste keuzes tijdens de vierde editie van de nationale Week van Snoep Goed. Met de ‘Snaaispiegel’ daagt Week van Snoep Goed dit jaar alle Nederlanders uit om zichzelf tijdens snaaimomenten eens een spiegel voor te houden.
Nationale Vacaturebank lanceert herpositionering met hyperlokale campagne van Happiness Amsterdam
Onlangs lanceerde Nationale Vacaturebank de nieuwe pay-off ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’ en nu de bijbehorende campagne inhakend op het feit dat een ‘baan om de hoek’ steeds belangrijker wordt voor werkenden.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Louis van Gaal gezicht nieuwe campagne Crowe Foederer
Crowe Foederer en Scheepens | Your creative agency hebben samen een campagne ontwikkeld om nieuwe medewerkers te werven voor het accountants- en advieskantoor. Louis van Gaal figureert als gezicht van de campagne.
Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Sander Lusink nieuwe ambassadeur van de Hartstichting
De Amsterdamse ondernemer Sander Lusink, brand manager en mede-eigenaar van het herenmodemerk Ogér, zet zich vanaf 12 januari in als ambassadeur van de Hartstichting.
Interpolis lanceert nieuwe campagne 'BewustBestuurd'
Interpolis lanceert de nieuwe campagne 'BewustBestuurd'. Het doel: weggebruikers bewust maken van hun keuzes en het verkeer en hoe deze hun veiligheid en die van andere beïnvloeden. Bekijk 'm hier als eerste.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'
Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in gezondheidstechnologie, zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in zijn nieuwe duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’.
Radiostation Joe kiest Pink Marketing als digital agency
Het nieuwe FM-radiostation Joe heeft Pink Marketing, onderdeel van P3 Group, gekozen als nieuwe digital agency. Het mediabureau was samen met creatief bureau Pünktlich eerder al verantwoordelijk voor onder andere de lanceringscampagne van het radiostation.
Samsung onthult kernboodschap Spelen Parijs: ‘Open Always Wins’
Samsung, sinds 1988 wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen, onthult vandaag de kernboodschap voor de Spelen van Parijs 2024: 'Open Always Wins'.
Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs
Only creative entrepreneurs voegt het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers toe aan zijn netwerk. Het contentbureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.
[onderzoek] Ikea: huisdier zorgt voor meer woonplezier
Op 10 januari heeft Ikea het tiende Life at Home Report gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek over hoe we thuis leven en wat ons gelukkig maakt in huis. Een opgeruimd huis helpt 40% van de mensen te ontspannen en het hebben van een huisdier draagt bij aan meer woonplezier.
Onze Kapel en BeFrank lanceren campagne 'Be Impactful. BeFrank.'
Pensioenverstrekker BeFrank heeft samen met creatief bureau Onze Kapel een campagne ontwikkeld waarin werknemers en werkgevers worden opgeroepen te investeren in een pensioen dat bouwt aan een duurzame toekomst.
Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool
Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar ‘breinpositie’ te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.
DOSSIER FOOD Kikkoman bouwt 300-jarige sojasaustraditie uit tot wereldmerk
Kikkoman's motto is ‘to promote the international exchange of food culture’ en dat lukt intussen aardig met distributie in 100 landen. De relatie met Nederland kent een verrassende oorsprong. In een suite op de 22e verdieping van Hotel Okura Amsterdam hebben wij de eer de Kikkoman-dynastie te treffen: vader en zoon Mogi en zijn managementteam uit Japan.
Nationaal Warmtefonds kiest voor Gardeners
Nationaal Warmtefonds maakt het verduurzamen van eigen woningen mogelijk door de financiering van (isolatie)maatregelen. Voor veel mensen is het Warmtefonds nog een onbekende speler. Gardeners gaat proberen daar verandering in te brengen.
Feyenoord lanceert eigen online streamingdienst
Feyenoord lanceert op 10 januari naar eigen zeggen als eerste club in Nederland een eigen online streamingdienst. Feyenoord One biedt supporters exclusieve Feyenoord-videocontent verzameld op één plek
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Kaaps Film ontwikkelt brandmovie voor Vitakruid
Vitakruid, ontwikkelaar van voedingssupplementen in Nederland, wil met een nieuwe brandmovie, gemaakt door Kaaps Film, laten zien wat de intrinsieke motivatie is achter Vitakruid.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Nieuwe campagne OBA: ‘Goede voornemens? Train je leesspier?’
Januari is de maand van de goede voornemens. Mensen sluiten sportschoolabonnementen af en nemen zich voor gezonder te eten. Daar haakt de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) op in met een ludieke campagne met een serieus doel: leesbevordering.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Staatsloterij NK Klunen in aantocht ter herinnering aan Elfstedentocht
Precies 27 jaar geleden werd de laatste Elfstedentocht geschaatst en kwamen Henk Angenent en Klasina Seinstra als winnaars over de finish. Al hoewel er nu een periode van vorst aan komt, is er toch genoeg reden voor een ludiek kluun-event.
[Esprix] Esprix geopend voor inzendingen
Esprix (www.esprix.nl) staat weer open voor de beste cases van 2023. In totaal zijn er dertien categorieën met ieder hun eigen jury bestaande uit marketeers, creatieven, producers en strategen. In 2024 zijn er maar liefst 144 juryleden die het ingezonden werk gaan beoordelen op creativiteit en resultaat. De prijs is dan ook bijzonder gewild.
Propaganda Group dekt met Voedselbanken langste tafel
Begin december '23 lanceerden de Belgische Voedselbanken hun traditionele eindejaarsactie. 'Zet een bord bij en bouw mee aan de langste kersttafel van het land,' klonk het. Contentmarketingbureaus uit de Propaganda Group droegen hier graag aan bij.
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
Commercialreview.nl neemt 23 kerstcommercials onder de loep and the winner is...
Commercialreview.nl heeft 23 deelnemende decembercommercials voorgelegd aan een panel. Per commercial hebben minimaal 250 respondenten 8 vragen beantwoord waaruit een winnaar gedestilleerd werd.
Gen Z heeft de meeste goede voornemens
Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Nationale-Nederlanden blijft dat 43% van de Nederlanders aan goede voornemens te doen. Gen Z is het meest enthousiast: van hen heeft 64% goede voornemens. Maar liefst 78% van de Nederlanders gelooft de aan henzelf opgelegde taak of taken ook te volbrengen; 50% geeft wel aan hulp van derden daarbij niet te kunnen missen.
Amstel trapt 2024 af met nieuwe campagne
Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne met de drie vrienden. Thema? Sterke verhalen, want hoe langer de vriendschap hier sterker dat die verhalen worden. Met een leuke twist aan het eind. De campagne werd ontwikkeld door Alfred.
Nieuwjaarsonderzoek: Vrouwen hebben meer moeite hun werkgrenzen te bepalen dan mannen
In opdracht van online pensioenuitvoerder BeFrank – onderdeel van NN Group - deed PanelWizard in december 2023 onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders onderzoek naar hun goede voornemens. Een betere balans tussen werk en privé staat net als vorig jaar op de eerste plaats. Opvallend is ook dat met name vrouwen meer moeite hebben hun werkgrenzen te bepalen.
[interview] Giulia Ballerio wint talentprijs Gouden Zaag
Zij won net de Gouden Zaag 2023, de trofee voor creatief talent dat het hardst aan de stoelpoten van de gevestigde orde zaagt. Kennismaking met Giulia Ballerio: 'Het starten van welk type carrière dan ook in Nederland, in mijn geval een creatieve, zal nooit zo eenvoudig zijn als fietsen.'
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam: 'Het is belangrijk dat je van je collega's weet wat hun droom is'
Caroline Receveur is hotelmanager ‘met heel veel liefde voor marketing’ van het nieuw te openen event- en congreshotel Maritim Amsterdam. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Over tien jaar ben ik nog steeds hotelmanager; dat vind ik echt de allerleukste baan.’
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
[onderzoek] 'Influencers meer risico dan aanwinst voor kerstverkoop'
Uit onderzoek uitgevoerd door Storyblok onder 1.000 consumenten blijkt onder meer dat bijna een op de vier consumenten actief afziet van het kopen van een product als het wordt onderschreven door een influencer.
Happy Horizon lanceert fondsenwervingscampagne voor VluchtelingenWerk
Happy Horizon Non-profit heeft een fondsenwervingscampagne gelanceerd VluchtelingenWerk Nederland. De campagne onderstreept dat vluchten geen vrijwillige keuze is en dat vluchtelingen nooit in de steek gelaten mogen worden.
Door Rauwcc gecreëerde virtuele Esther Olofsson lanceert kerstsingle
Kan kunstmatige intelligentie een echte kersthit schrijven? De door creatief bureau Rauwcc gecreëerde virtual human Esther Olofsson doet met haar debuutsingle ‘Virtual Christmas’ een poging om Mariah Carey van de troon te stoten.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing