Native advertising: een continuum

Native advertising: een continuum
  • Content
  • 23 sep 2013 @ 11:11
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVerdienmodellen

'Native advertising' is een term die je de laatste tijd vaker hoort. De term verwijst naar de integratie van commerciele inhoud (advertentie) in de redactionele inhoud zodat het niet of minder opvalt dat het om een advertentie gaat. Het wordt ook wel branded content genoemd. Voorbeelden zijn advertorials, promoted tweets op Twitter, merkverhalen op Facebook. Maar wanneer spreek je nu over een 'echte' native advertentie? Op de blog paidContent wordt een mooi continuum besproken, met een range van pure advertentie tot native advertentie.

“Native advertising” is a term you’ve probably heard a lot lately. It’s come to embody a set of advertising approaches that look to integrate advertising more fully into the digital content experience. Sponsored content on Buzzfeed, “brand stories” on Facebook, promoted trends on Twitter — all of these are commonly cited examples of advertising gone native.

But publishers and brands looking to incorporate native ads into their portfolio often have a poor understanding of the “native continuum” — the gradient that exists between a classic banner ad and a fully native one. While all forms of native advertising What are the key differences? What types of ads exist along the continuum? And, most importantly, what are the benefits and drawbacks of each approach? Here’s a guide.

The tourist ad

Far from being a true “native,” the “tourist” subtype is just a step up from a standard banner ad. Think of it as the digital evolution of those massive fold-out sections in the Economist that governments sometimes buy to encourage foreign investment. Here’s an example from the Atlantic.

Lees verder op paidcontent.org

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken