[GPCM14] A small step for some, a leap for communicators

[GPCM14] A small step for some, a leap for communicators
  • Content
  • 28 nov 2014 @ 09:55
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Awards

De jury’s zijn bij elkaar geweest, de uitreiking is na een flitsende show voorbij, de stoelen zijn weer opgeruimd. Kortom; de Grand Prix Content Marketing 2014 is voorbij. Groot succes, veel blije gezichten, vrolijke naborrel. Mooi, fijn, leuk, gezellig en spannend. That’s it? Nee, het is pas begonnen!

Komend vanaf de Grand Prix Bedrijfsbladen zijn we via de Grand Prix Customer Media bij de Grand Prix Content Marketing aangekomen. ‘ Content marketing is inderdaad volwassen geworden,’ was het eenduidige antwoord van Rene Repko, voorzitter van de eindjury, op de plagerige vraag van Ronnie Overgoor tijdens de uitreiking.

Natuurlijk moest de flitsende presentator nog even prikken, want er zijn nog teveel mensen die roepen dat content marketing oude wijn in nieuwe zakken is. Of desnoods andersom… En hoewel je nog een symposiumpje kan organiseren over de definitie van content marketing is de overgang het afgelopen jaar groot geweest. Heel groot.

Van het inzetten van een communicatiemiddel naar het uitzetten van een communicatie-strategie! Moeilijk voor velen, te moeilijk zelfs. Zo las ik op een blog van iemand die net niet gewonnen had… ‘ tijdens de Grand Prix Content Marketing… wij noemen dat gewoon de prijs voor blaadjes’ …. NEEEE…. NEEEE en nog eens NEEE!

Gelukkig hebben we mooie, fantastische prijswinnaars. Bedrijven en bureaus die het wél begrijpen; een geïntegreerde aanpak waarbij dialoog een centrale rol krijgt. Een opdrachtgever die met een multi-mediale strategie klanten of medewerkers aan zich bindt. We hebben met de afgelopen versie van de Grand Prix een mega-sprong gemaakt. Van de inzet van middelen naar het inzetten van een strategie.

De discussies in de jury’s loog er ook niet om; de koppen werden nog net niet tegen elkaar geslagen. Topmensen uit de hoek van video of online, die er voor het eerst bij waren, en keiharde oordelen velden. Prachtig! Want prestaties op een sportveld kan je alleen bereiken met ultieme inspanning en motivatie. Bij de vooruitgang in een vakgebied is het niet anders. Sommige mensen blijven doorroeien op het traject dat ze kennen en lekker veilig vinden. Anderen durven de sprong aan en redden het…. Soms. En diegenen winnen zakelijk en commercieel en soms zelfs op een Grand Prix Content Marketing. Zonder wrijving geen glans. Op naar de Grand Prix Content Marketing 2015!

Dit artikel is geschreven door Bert Groothand, directeur Platform Content en Communicatie & Content Consultant BGCommunicatie.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken