Traditionele contentmarketing bepaalt wereldwijd de toon

Traditionele contentmarketing bepaalt wereldwijd de toon
  • Content
  • 24 nov 2016 @ 09:52
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • AwardsContent

Holland Herald sleept op 17 november tijdens de Grand Prix Content Marketing in DeFabrique in Maarssen een bekroning in de wacht: Beste magazine. Holland Herald is ook nog eens genomineerd voor de Beste Cover-prijs. Het KLM Inflight Magazine vierde begin dit jaar zijn vijftigjarig bestaan en is in die periode goed geweest voor veel bekroningen, niet alleen in eigen land, maar ook internationaal. De eerste Holland Herald kwam in 1966 aan boord van KLM en is daarmee het oudste onboardmagazine ter wereld. KLM ontvangt tijdens de Grand Prix ook goud voor de beste videoserie Hardwel’s Travels, gemaakt door Born05.

Een week eerder zijn in New York de Pearl Awards uitgereikt, de bekroningen voor contentmarketing op de Amerikaanse markt. Ook daar prijzen voor inflight magazines. Delta Airlines krijgt de Best Cover Prijs voor Sky Magazine, en wint zilver in de categorie Best Print Magazine (B2C).

Quantas wordt bekroond met een gouden award voor zijn Tablet Magazine. Quantas magazine krijgt ook een gouden bekroning in de categorie Best Travel and Leisure. In deze catagorie ontvangt Scandinavian Airlines (SAS) een zilveren award voor het inflight magazine.

Op 22 november is het weer raak voor de travelmagazines als in London tijdens het CMA Award Festival de belangrijkste prijzen worden uitgereikt in Europa. Uit 450 inzendingen haalt de jury opnieuw reiscases uit de stapel om te bekronen. High Life, net als Holland Herald een klassieker, wint een Grand Prix, de belangrijkste award die in de UK wordt uitgereikt. British Airways ontvangt de Grand Prix voor de BA Portfolio waarbinnen High Life de carrier is. Er is naast het magazine een digitaal platform, een app en een tabletuitvoering. Daarnaast is er nog een business-uitvoering van de verschillende uitgaven. Het BA-portfolio ontvangt ook een gouden bekroning in de categorie ‘Best content on owned media channels’. Het BA membership platform The Club krijgt een gouden bekroning voor beste membership communicatie. Met zoveel lof is het logisch dat het BA ook met goud wordt gekroond in de categorie Best Travel. Holland Herald van KLM is aan de andere kant van de Noordzee ook niet onopgemerkt gebleven. Blad, platform en tabletuitgave ontvangen een bronzen plak in de categorie ‘Beste gebruik van fotografie’.

De reisindustrie doet het goed tijdens awardfestivals als het gaat om best in class-cases. Storytelling dient in deze sector van oudsher een duidelijk doel: zorgen voor impact bij de personen die je verhaal zien, lezen of horen. Branding en dreaming. Print krijgt wel steeds meer concurrentie van digitaal. Via de KLM Media App, die in de App Store staat kun je als KLM passagier kranten en tijdschriften downloaden om onderweg te lezen. Hoe lang zal het duren voor de gedrukte inflight magazines alleen nog digitaal gelezen kunnen worden? Aan de kwaliteit van de magazines zal het in ieder geval niet liggen. Volgens de makers van Holland Herald gebeurt het steeds vaker dat de oplage ruim voor het verstrijken van de maand op is. Steeds meer reizigers begrijpen dat je het inflight magazine heus mag meenemen om thuis ook nog eens in te kijken.  

Beeld: © BBP Media / Giuseppe Toppers

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken