Voorkom een zomerdip in je content

Voorkom een zomerdip in je content
  • Content
  • 10 jul 2017 @ 12:33
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • StrategieContent

Terrasjes zitten vol, kantoren zijn half leeg en het werk staat op een laag pitje. Het is zomer en dat betekent komkommertijd. Maar als je de verleiding van ‘mañana-mañana’ kunt weerstaan, biedt de zomer ook volop kansen. Met deze tips voorkom je een zomerdip in je content.

1. Blijf online plaatsen: social media gebruik neemt toe
Wie denkt dat in de zomer mensen minder online zijn, heeft het mis. In de zomer stijgt het gemiddelde aantal Facebook-bezoeken van veertien keer per dag fors. Waarom? Dit noemen ze het zogenaamde fear-of-missing-out (FOMO). Mensen blijven graag op de hoogte van wat er thuis gebeurt bijvoorbeeld door social media te checken. Houd dus juist je social media kanalen up-to-date in de zomer!

2. Maak gebruik van de verminderde concurrentie
Juli en augustus zijn voor veel bedrijven rustige maanden. Dit houdt ook in dat ze vaak minder actief content publiceren. Minder concurrentie dus en een grotere kans om je doelgroep te bereiken. Tip: maak een contentkalender en plan de berichten van te voren in. Op deze manier kun je zelf ook gerust op vakantie.

3. Gebruik de zomer als positieve inhaker
De zomer roept positieve associaties op. Door jouw merk aan de zomer te koppelen, krijgen mensen een positieve associatie met jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een speciale zomer winactie of een nieuwsbrief gekoppeld aan de zomer.

4. Laat je creativiteit los nu er ruimte voor is
De baas is weg, verschillende projecten liggen stil en harde deadlines zijn er pas weer in september. Tijd dus om de boel eens flink op te schudden: werk aan creatieve content waar je normaal geen tijd voor hebt. Dit is je kans om bijvoorbeeld eens een vlog te maken. Misschien is er zelfs ruimte om het hele contentplan onder handen te nemen voor het aankomende jaar.

5. Val op!
De zomer is ook de tijd om op te vallen: probeer eens wat nieuws! Denk aan een leuke infographic, bekijk deze zonnige infographic over werken in de zomer maar eens, of een moving picture. Moving pictures zijn dé trend van nu. Het zijn afbeeldingen waarbij één of meer elementen uit de foto bewegen. Stilstaande beelden komen tot leven. Een echte aandachtstrekker dus! Zag jij de schommel al langzaam heen en weer gaan?

 

Deze blog verscheen eerder op de website van Axioma.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken