Chagrijnig van de platitudes over contentmarketing

Chagrijnig van de platitudes over contentmarketing
  • Content
  • 11 mei 2018 @ 11:39
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • ContentMakers

Wordt u ook zo chagrijnig van die dagelijkse adviezen die je als marketeer of contentmarketeer slimmer maken? Ik lees misschien meer nieuwsbrieven dan de gemiddelde ondernemer, en het stoort dat al die goedbedoelde adviezen niet uitstijgen boven de algemeenheden en cliché’s die er over ons vak worden geroepen.

Het gevolg, al die goedbedoelde adviezen worden dooddoeners. We weten inmiddels wel dat we nieuwe technieken moeten omarmen, dat je een innovatieve hub moet beginnen, dat het aantrekken van it-talent belangrijk is, dat samenwerken met collega’s een versnelling kan betekenen, dat we ons moeten focussen op data en dat we bedrijfssilo’s moeten doorbreken. (Customer Talk). Wil je als adviseur of als roeptoeter echt iets bereiken, kom dan met inhoud, de vele voorbeelden die er zijn, zorg dat je inspireert. Want voor bovenstaande goedbedoelde tips wordt niemand meer warm. Je bewijst er alleen meer mee dat je lang onder een steen hebt gezeten en de wereld opnieuw aan het ontdekken bent. Stoppen dus.

Klaag je redacteur aan of zoek een andere, die begrijpt dat je vanuit het lezersperspectief moet denken. Een redacteur die zoekt naar de verhalen achter die bedachte wijsheden. Ik lees graag over de ervaringen van innovatieve hubs. Vooral als ze daar binnen mekaar de tent uit vechten, omdat de bedrijfspolitiek vraagt om conversiegerichte ideeën in plaats van vernieuwing. Ik zie met verlangen interviews met it-talenten tegemoet, die binnen zijn gehaald, maar er niet in slagen om muren te slechten. Voorbeelden van samenwerkende collega’s zijn ook razend spannend, omdat je natuurlijk wilt lezen tot hoe ver ze gaan of wanneer het fout ging. Kom met de lessons learned in plaats van die algemene waarheden. Ik ben het eigenlijk wel zat om ze dagelijks te moeten lezen, omdat iemand denkt het wiel uitgevonden te hebben en zich daarmee behoorlijk belachelijk maakt.

De lezers van die goed bedoelde adviezen zijn ook consumenten die gemak, snelheid en toegepaste informatie willen. Laat als adviseur zien dat je het echt weet en verval niet in de platitudes van het vak.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken