Chagrijnig van de platitudes over contentmarketing
- Content
- 11 mei 2018 @ 11:39
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - ContentMakers
- 11 mei 2018 @ 11:39
- Sak van den Boom
Wordt u ook zo chagrijnig van die dagelijkse adviezen die je als marketeer of contentmarketeer slimmer maken? Ik lees misschien meer nieuwsbrieven dan de gemiddelde ondernemer, en het stoort dat al die goedbedoelde adviezen niet uitstijgen boven de algemeenheden en cliché’s die er over ons vak worden geroepen.
Het gevolg, al die goedbedoelde adviezen worden dooddoeners. We weten inmiddels wel dat we nieuwe technieken moeten omarmen, dat je een innovatieve hub moet beginnen, dat het aantrekken van it-talent belangrijk is, dat samenwerken met collega’s een versnelling kan betekenen, dat we ons moeten focussen op data en dat we bedrijfssilo’s moeten doorbreken. (Customer Talk). Wil je als adviseur of als roeptoeter echt iets bereiken, kom dan met inhoud, de vele voorbeelden die er zijn, zorg dat je inspireert. Want voor bovenstaande goedbedoelde tips wordt niemand meer warm. Je bewijst er alleen meer mee dat je lang onder een steen hebt gezeten en de wereld opnieuw aan het ontdekken bent. Stoppen dus.
Klaag je redacteur aan of zoek een andere, die begrijpt dat je vanuit het lezersperspectief moet denken. Een redacteur die zoekt naar de verhalen achter die bedachte wijsheden. Ik lees graag over de ervaringen van innovatieve hubs. Vooral als ze daar binnen mekaar de tent uit vechten, omdat de bedrijfspolitiek vraagt om conversiegerichte ideeën in plaats van vernieuwing. Ik zie met verlangen interviews met it-talenten tegemoet, die binnen zijn gehaald, maar er niet in slagen om muren te slechten. Voorbeelden van samenwerkende collega’s zijn ook razend spannend, omdat je natuurlijk wilt lezen tot hoe ver ze gaan of wanneer het fout ging. Kom met de lessons learned in plaats van die algemene waarheden. Ik ben het eigenlijk wel zat om ze dagelijks te moeten lezen, omdat iemand denkt het wiel uitgevonden te hebben en zich daarmee behoorlijk belachelijk maakt.
De lezers van die goed bedoelde adviezen zijn ook consumenten die gemak, snelheid en toegepaste informatie willen. Laat als adviseur zien dat je het echt weet en verval niet in de platitudes van het vak.
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing