[column] Moet content altijd leiden tot een glimlach?

[column] Moet content altijd leiden tot een glimlach?
  • Content
  • 2 mei 2019 @ 09:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Content

Moet content altijd leiden tot een glimlach? Dat vroeg ik me af toen ik een kaartje in de bus kreeg van Coolblue. Retromarketing, maar zoals de tekst er op al zei: ‘Kaartje, leuker dan e-mail’.

In dit geval klopte dat als een bus. Ik had gedoe met een draadloze muis, wat Luuk van Coolblue prima voor me oploste. ‘Kan ik nog iets voor je doen?’, vroeg hij. ‘Nou, eigenlijk wel ja. Ik heb nog printerinkt nodig. Doe me maar alle kleuren van de regenboog.’ Prima afgehandeld, maar ik kreeg dus ook nog apart een kaartje in de bus. Handgeschreven! ‘Ik dacht, er mist nog een kleur: Coolblue. Groetjes, Luuk’. En verhip, daar was de glimlach op mijn gezicht.

The Happy Activist
Als zelfstandige ben ik een ervaren amateurgebruiker van (gratis) LinkedIn. Ik sta via mijn eigen content in verbinding met mijn relaties en verdiep me in artikelen die anderen posten. Die gaan dan niet direct over marketing. Of eigenlijk wel, want ze gaan over de belevingswereld van mijn zakelijke doelgroep. In die wereld zijn duurzaamheid en innovatie belangrijke topics. Favoriet is The Happy Activist; zij bundelen toffe filmpjes over duurzame innovaties van over de hele wereld, die vaak leiden tot een glimlach op mijn gezicht. Ik word blij van al die praktische mogelijkheden om de wereld te verbeteren.

Maxima als boegbeeld
Afgelopen week heb ik een stukje geschreven dat op LinkedIn inmiddels al zo’n 22.000 mensen heeft bereikt. Voor niks! De kracht van dat stuk zit in een persoonlijke tekst, kennis delen en een uitdaging. Er kwam weinig humor aan te pas. ‘Internationale vrouwendag; ik schaam me dood’ was de ‘opening line’. Verderop lees je pas dat dat te maken heeft met het feit dat ik zelf amper vrouwelijke rolmodellen ken, terwijl er legio zijn. De uitdaging die ik vervolgens neerlegde, was een grote oproep: ‘Dus mijn laatste uitbarsting aan die tafel is echt niet zo’n rare: als we met een overheidsmaatregel en sterke campagne een hele generatie ervan kunnen overtuigen dat roken niet sexy is, dan ontwikkelen we toch een campagne waarmee géén diversiteit aan de top en old boy’s networks so 2018 zijn?! Met Maxima als boegbeeld! Doe je met me mee?’ Nou ja, dat heb ik dus geweten…

Grinniken is voldoende
Dus moet er in elk stuk content iets te glimlachen zijn om succes te hebben? Nee, maar persoonlijk geniet ik daar wel erg van. Dus humor me en probeer me op zijn minst te laten grinniken. Daarmee vang je in ieder geval mijn interesse.

Deze column is geschreven door Sandra Arkesteijn SMP, Marketing professional linkedin.com/company/arkesteijn, en stond in MarketingTribune 07, 2019.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken