[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (1)
- Content
- 6 sep 2021 @ 10:00
- Link
-
Lydia Groeneveld
Online Marketing Consultant
Pure Internet Marketing - StorytellingContent
- 6 sep 2021 @ 10:00
- Lydia Groeneveld
Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden (deel 1) van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht.
Too Later Gram van WNF
De eerste komt van het Wereld Natuur Fonds, waarbij ze de impact van ons gedrag op de natuur naar voren wilden brengen. Dat deed het WNF heel goed door in samenwerking met een aantal reisbloggers prachtige reisplaatjes te delen en op hun socials te plaatsen. Menig volger was jaloers op de perfecte plaatjes en kon niet wachten om ook het vliegtuig in te stappen. Helaas is de werkelijkheid van mooie gebieden vervallen door ons eigen gedrag. Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de échte foto’s – waarin de realiteit insloeg. Volgers werden geconfronteerd met verwoeste en vervuilde gebieden. “Helaas, deze plek is niet meer te bezoeken”. Een prachtig voorbeeld waarbij contentmarketing zorgde voor het overbrengen van de boodschap.
Lays x KFC x Subway x Pizza Hut
Op nummer twee: Chipsfabrikant Lays is een samenwerking aangegaan met KFC, Subway & Pizza Hut – waarbij ze typische gerechten van deze ketens hebben verwerkt in knapperige chips. Zo kunnen mensen ook thuis genieten van de smaak van hun favoriete fastfood, waarbij natuurlijk perfect is ingespeeld op deze tijd. Menig website en influencer pakte dit op, want: Subway Teriyaki in combinatie met Lays is toch helemaal het einde?
Foto bron: Lays
Je kunt op je favoriete smaak stemmen, waarbij de winnaar vast onderdeel zal worden van het assortiment van Lays. Daarnaast zit bij elke zak chips een voucher waarmee je bij één van de drie deelnemende ketens vanaf 1 mei twee gerechten voor de prijs van één krijgt.
We are looking for a graphic designer
Kan je je deze nog herinneren? In plaats van een fancy vacature – wat je bij deze job zou verwachten – is met deze uiting de aandacht enorm getrokken en heeft dit veel free publicity opgeleverd. Het beeld spreekt voor zich:
Bron foto: 9gag
-
Lydia Groeneveld
- Werkt bij: Pure Internet Marketing
- Functie: Online Marketing Consultant
- Website:https://www.pure-im.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing