[column] Contentwise
- Content
- 24 mei 2023 @ 17:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Marketing
- 24 mei 2023 @ 17:00
- Sjaak Hoogkamer
In een wereld met een overload aan content is het verademend als je soms eens kunt relativeren. Altijd maar consumeren, steeds meer weten, geen nieuws kunnen missen, geen innovatie aan je voorbij laten gaan, het is de aloude bekende ratrace waaraan geen einde komt. Zeker niet nu we ook een nieuw vrindje hebben in de vorm van ChatGPT, die content serveert in een astronomisch tempo. Alsof je een warme kroket uit een automaat trekt, net wat u zegt.
Eraan ontsnappen is bijkans onmogelijk. Want stel je voor: je mist content! Dan is een gesprek bij de koffiecorner al snel een helse dan wel onmogelijke opgave. Je bent dan sociaal gewoon onmiddellijk doodverklaard. Heb je dat filmpje niet gezien op Facebook, die briljante foto op Instagram en die mening op LinkedIn dan? De laatste viral gemist (‘Ik ga zo een stukje spelen op mijn fluit?’). Die nieuwe hitserie op Netflix?
Tuurlijk, allemaal hartstikke belangrijk die content. Waar zouden we zijn zonder? Misschien wel moederziel alleen met een boekje in een hoekje. En dat is nou precies wat ik de afgelopen week weer eens heb gedaan. Ook content, maar dan anders. Slow content. Heerlijk, verdwalen in een verhaal. Je eigen fantasie gebruiken, je eigen film maken. Niemand die vraagt hoe het afloopt, geen spoilers.
Een eigen verhaal maken van bestaande, actuele content, ook een verademing. Dat doet De Speld al 15 jaar. Een absurdistische draai geven aan de waan van alledag. Even op het verkeerde been gezet. Even uit die bovenmaatse draaikolk van meezuigende content die ons elke dag weer maakt tot gulzige grazers. Soms is het goed om even stil te staan bij de andere kant van content. Te beseffen dat content er niet altijd toe doet.
Dit is het editorial uit MarketingTribune 07, 2023.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing