NMD op donderdag 13 juni 2024; early bird-tickets nu verkrijgbaar
Op donderdag 13 juni 2024 organiseren Nima en MarketingTribune de 8e editie van Nima Marketing Day in DeFabrique te Utrecht. Tot en met 4 april kun je nog een fikse early bird-korting regelen, kijk hier verder.
Albert Heijn zoekt klantervaringen voor AH Packathon 2024
Albert Heijn organiseert 17 mei 2024 de tweede editie van de AH Packathon. Voor deze editie nodigt de retailketen klanten uit om te delen waar zij tegen aanlopen bij verpakkingen van het huismerk.
Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor achterstand
‘Nederland blijft achter op het gebied van GenQAI en dreigt daarmee zijn positie als digitale koploper te verspelen’, aldus Martijn Bertisen, VP Google Nederland. Hij baseert zijn uitspraak op onderzoek door Implement Consulting Group naar de impact van Generatieve AI op de Nederlandse economie dat vandaag is gepubliceerd.
Europees Parlement stemt vóór AI-wet
Een overgrote meerderheid van het Europees Parlement heeft de AI-wetgeving goedgekeurd. De wet heeft als doel de rechten, van burgers te beschermen maar tegelijkertijd de ontwikkeling van AI te stimuleren.
Decathlon onthult nieuwe purpose en merkplatform
Sportmerk Decathlon heeft haar nieuwe purpose onthuld: "Move People Through the Wonders of Sport”. Als onderdeel van deze evolutie onthult Decathlon haar nieuwe merkplatform, met een nieuwe identiteit en het nieuwe ‘orbit’ logo.
Campagne over wat er niet te zien is in Frans Hals Museum
Met de campagne ‘Nu niet te zien’ speelt het Frans Hals Museum in op het gemis van een aantal meesterwerken. Deze zijn namelijk tijdelijk uitgeleend aan het Rijksmuseum.
Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
Met de nieuwe visuele identiteit wil De Heidebrouwerij ‘de rijke traditie van bierbrouwen combineren met een frisse en eigentijdse uitstraling, die zowel huidige als nieuwe bierliefhebbers zal aanspreken, aldus Jaco de Kempenaer, aanvoerder van De Heidebrouwerij.
Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
Ford viert in ons land het 100-jarig jubileum. Op 6 maart 1924 werd de Ford Motor Company of Holland opgericht met een startkapitaal van fl 100.000,- en een team van 55 personeelsleden.
Topdesk vereeuwigt IT-professionals als actiehelden in campagne
In een nieuwe campagne van Topdesk, dat service management software levert, zet het bedrijf zijn medewerkers neer als superhelden. Letterlijk, want van een aantal personeelsleden zijn actiefiguren gemaakt die in de bijbehorende filmpjes een hoofdrol spelen.
Kaasmerk Zijerveld wijzigt naam in Velder
Zijerveld wijzigt zijn naam in Velder. Deze wijziging markeert een nieuw hoofdstuk in de ontwikkeling van het bedrijf, dat van traditionele kaashandel is uitgegroeid tot een leverancier met kwalitatieve kaasconcepten, met een eigen rijpings- en verpakkingslocatie, meldt FrieslandCampina.
HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on Media
De twee bedrijven HDV Signmakers en Eyes on Media gaan verder onder één nieuwe naam: HDV visual branding. Eyes on Media is in 2020 al overgenomen door HDV Signmakers.
René van Geer van Secrid: 'Gewoon "goed" verkoopt zichzelf ook'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen wel vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering co-founder René van Geer van het Nederlandse, internationaal toonzettende Secrid.
Coulisse trakteert beursbezoekers op immersive 360° experience
Na een korte oriëntatiefase heeft Coulisse gekozen voor een samenwerking met bureau Cheil Benelux. Het bureau ontwikkelde een immersive experience voor het merk op de R+T beurs voor raamdecoratie in Stuttgart.
[column] AI gaat de marketingwereld veranderen, maar is dat erg?
Kunstmatige intelligentie gaat de wereld veranderen en zeker de marketingwereld. Banen verdwijnen, dus slimme marketeers denken nu na over hun veranderende rol.
Quest viert 20-jarig bestaan met restyling en digitale groei
Quest, dat een brug wil slaan tussen wetenschap en publiek, bestaat 20 jaar en is aan een restyling begonnen. Lezers krijgen een opgefrist tijdschrift in de bus en online zijn er nieuwe digitale mogelijkheden om Quest-inhoud tot zich te nemen.
BitesWeLove wil dat je losbreekt van snacks in nieuwe campagne
BitesWeLove, maker van plantbased snacks, heeft bureau Gardeners in de arm genomen om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. Daarnaast lanceerde het merk de campagne ‘Break free from snacks’ om consumenten te verleiden de ‘bites’ te gaan eten.
Nieuwe merkidentiteit TBAuctions, nadruk op duurzaamheid en technologie
Onder het motto ‘Alles heeft waarde’ profileert digitaal veilinghuis TBAuctions zich als koploper in de digitale veilingwereld. Met een nieuwe merkidentiteit zet het bedrijf in op technologie en duurzaamheid.
ADCN wordt lid van de Art Directors Club of Europe
ADCN Club voor Creativiteit sluit zich vanaf vandaag aan bij het netwerk van Europese creatieve clubs, namelijk de ADCE, voluit: Art Directors Club of Europe. Daarmee wil de ADCN nieuwe internationale zichtbaarheid voor zowel haar leden als Nederlands creatief werk bieden.
Dutch Digital Design tijdens SXSW
Tijdens het South by South West (SXSW) festival in Austin presenteren Nederlandse bureaus virtual-, augmented-, en immersive projecten. Ze gaan in op de vraag of, en hoe deze toepassingen de wereld een betere plek kunnen maken.
[column] Micro-moments of happiness
Wie de trendrapportages voor 2024 leest of hoort wordt niet bepaald vrolijk. Het wordt niet beter. Oorlog, verharde samenleving, inflatie en klimaatverandering blijven dit jaar overheersen.
Campagne Federatie Beeldrechten voor eerlijke vergoeding
De Federatie Beeldrechten is op 22 februari 2024 een campagne gestart om de social media platforms op te roepen een eerlijke vergoeding te betalen aan professionele beeldmakers voor auteursrechtelijk beschermd beeldmateriaal.
Coca-Cola zet K-pop in bij nieuwe smaak
Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een Zuid-Koreaanse subcultuur die wereldwijd populair is door de bijbehorende popmuziek, films en beauty- en fashiontrends.
Hunter Douglas wint R+T Innovation Award 2024
Hunter Douglas kondigt aan tijdens de R+T Innovation Award 2024 zilver in de categorie Interior Sun Shading Systems in de wacht gesleept te hebben voor het revolutionaire product 'Aura Illuminated Shades'.
Peugeot integreert ChatGPT in cockpit
Peugeot gaat ChatGPT aanbieden, de service wordt geïntegreerd in de i-Cockpit. De techniek fungeert als vraagbaak voor talloze vragen en verzoeken via de spraak assistent.
[column] Hé Tony's! Wat is er gebeurd?
Merken die nauwelijks een maatschappelijke missie hebben doen schaamteloos aan greenwashing en worden geregeld tot B Corp verheven en dan maken jullie, Tony’s Chocolonely, hèt voorbeeld van een merk met een missie, een platte verkoopcampagne.
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Finalisten Gouden Loeki 2023 bekend
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2023 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. Nu ligt de bal bij het publiek om te bepalen wie de winnaar wordt.
[Esprix] ‘Het gaat altijd om impact maken vanuit een intrinsieke motivatie en de purpose van het merk’
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix en inzenden is mogelijk tot 22 februari 2024! Ook de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters gaan gewoon door. Deze keer Esprix Juryvoorzitter Nancy Poleon in gesprek met Joeri Jansen, juryvoorzitter van de categorie Charity & Not for profit.
[Marketing the Rainbow #51b] Zalando’s reis van activisme naar maatinclusieve schoenen
Zoals ik vorige week beschreef begon Zalando pas vrij laat met aandacht te geven aan diversiteit in MarCom. Maar toen gingen ze ook echt los. Van spetterende online campagnes tot activeringen bij evenementen, en van steun aan onderdrukte groepen tot speciale producten.
Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep
Het innovatieve chocolademerk Hands Off lanceert de plantaardige Coco Island reep met kokos en rijstcrispies die je 'in één hap op een tropisch eiland brengt. En je hoeft er niet eens voor te vliegen.'
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
Studio's Holypoly en Flying Whale worden Studio Vandevorm
Ontwerp- en animatiestudio’s Holypoly en Flying Whale bundelen krachten en gaan verder als Studio Vandevorm. De studio’s zijn bekend van programma’s als B&B Vol Liefde en Denkend aan Holland.
Lifestyle magazine Seasons krijgt make over
Lyfestyle magazine Seasons heeft een make-over gekregen. Het blad krijgt een luxere uitstraling en gaat van 100 naar 148 pagina’s per editie.
[Marketing the Rainbow #51a] Zalando gaat van controverses naar verborgen verhalen
In de modewereld lopen niet alleen veel regenboogmedemensen (noteer dit even voor Scrabble) rond, maar wordt ook volop aandacht besteed aan de bijbehorende consumenten.
Fitzroy wordt onderdeel van United Playgrounds
Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep.
Dries Poels (Nederlandse Loterij): 'AI is absoluut een aanvulling op onze marketing'
Marketeers gebruiken al volop AI, maar hoe dan en in welke mate? Bij Nederlandse Loterij is AI een handige partner in creatie en optimalisatie bijvoorbeeld, maar het bedrijf bekijkt ook of straks met AI kan worden voorspeld welke spelers problematisch speelgedrag kunnen gaan ontwikkelen. Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij, licht toe.
ABN Amro verlengt partnership Straat Museum met twee jaar
ABN Amro verlengt de samenwerking met Straat Museum in Amsterdam met twee jaar. In deze samenwerking wordt de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.
Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
[Marketing the Rainbow #50b] Spanje heeft 6,8 miljard redenen om van regenboogtoeristen te houden
In Spanje weten ze het wel: je doet er goed aan om je te open te stellen voor LHBT-toeristen: ze reizen vaker, blijven langer, geven meer uit en reizen vaak buiten het hoogseizoen. Dit is bij veel bestemmingen niet onopgemerkt gebleven. Spanje is al jaren voorloper op dit gebied.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing