Nomineren voor de Lush Prize 2024 geopend
De Lush Prize beloont jaarlijks de beste initiatieven die erop gericht zijn dierproeven volledig uit te bannen. Nomineren voor editie 2024 kan vanaf nu.
Bugaboo is B Corp gecertificeerd
Steeds meer Nederlandse bedrijven en bureaus sluiten zich aan bij de B Corp-beweging, zo ook kinderwagenmerk Bugaboo. Lise Hordijk, Environment, Social en Corporate Governance (ESG) Manager bij Bugaboo: ‘Bugaboo zet zich verder in om een positievere invloed op de wereld te hebben voor toekomstige generaties, door zich aan te sluiten bij het wereldwijde collectief van bedrijven die voldoen aan de hoge normen voor sociale en ecologische impact.’
[column] Dag Mitsubishi, hallo Hyundai!
Een groot aantal autokopers is trouw aan hun merk. Als die groep een nieuwe of tweedehands auto koopt, dan gaan ze vaak direct naar hun geliefde merk en dealer. Dat zijn dankbare en loyale klanten voor automerkdealers. Totdat die trouw wordt beschaamd, zoals in mijn geval.
Arket introduceert herfst/winter homeware collectie 2023: 'A return home'
Het Scandinavische lifestylemerk Arket, onderdeel van H&M, presenteert zijn nieuwe homeware collectie voor komende herfst en winter. Het aanbod biedt een frisse kijk op 'constante inspiratiebronnen' en stelt materialen en functionaliteit centraal te hebben geplaatst in de ontwerpen.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Het leven is goed volgens LG
LG Electronics is een wereldwijde campagne gestart om haar visuele identiteit te verjongen en een dynamische uitstraling te geven. De pay-off van de campagne is ‘Life’s Good’.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
PostNL komt met een nieuw geluid: Tot snel!
Op 25 augustus lanceert PostNL de nieuwe campagne: ‘Tot snel’. De eerste uiting gaat over bezorgvoorkeuren. Daarnaast presenteert het bedrijf een brand refresh.
[marketeer 181] Perzia Malayeri - brand owner & designer van fashionlabel Perzia.nl
In deel 181 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Perzia Malayeri, ondernemend ontwerper uit Amsterdam. Momenteel werkt zij aan haar brand Perzia gericht op vrouwen. 'Het idee van mijn collectie is één model tas, één model jurk en één model jas: tijdloze “ideale” items.'
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
Kunstmuseum Den Haag en Dept lanceren digitale campagne rond Escher
Het Kunstmuseum Den Haag wil in de zomer extra aandacht rondom de Escher-tentoonstelling genereren. Aanleiding is het jubileumjaar waarin de Nederlandse kunstenaar 125 jaar zou zijn geworden. Dept maakte voor deze campagne het mediaplan en de campagnematerialen.
De zomer van... Sarah Clark van Lululemon
Sarah Clark is senior VP EMEA van Lululemon, het ‘technical fitness and lifestyle apparel brand’. Deze maand opent het Canadese merk een tweede winkel in Amsterdam. Sarah ging fietsen in Kyrgyzstan.
[column] Duurzaam dromen en dansen met Mojo
Het festivalseizoen draait op volle toeren en, met eindelijk lekker weer, is het zoals je hoopt dat een festival is: lekker buiten, zonnetje, drankje, chillen en dansen. Oké, je moet even diep in je buidel tasten, maar dan heb je ook wat.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen
Mitchel Oude Nijhuis is Directeur E-commerce & Marketing bij en mede-eigenaar van Kees Smit Tuinmeubelen. Vakantie draait bij hem om het samenzijn met familie en vrienden en het maken van herinneringen.
[Marketing the Rainbow #41c] Nike gaat gewoon kleurrijk door
Sportmerk Nike (spreek uit: Naikie) is erg actief in Marketing the Rainbow. Hun activiteiten zijn zo omvang- en kleurrijk dat ik het overzicht in drie delen geknipt heb. Vandaag het derde en laatste deel.
Grand Prix Content Marketing: 'Content marketing is omnipresent'
Op 31 oktober worden ze weer uitgereikt, de prestigieuze Grand Prix Content Marketing-awards en -bekroningen. Inschrijven is nog tot 13 september mogelijk. Freek Janssen van het Genootschap van Contentstrategen legt uit waarom je als content marketeer eigenlijk niet mag en kunt ontbreken op dit nationale content marketing-feest.
Mauritshuis lanceert campagne rond het Meisje
Het Mauritshuis in Den Haag is een langlopende campagne gestart om Vermeers’ schilderij Meisje met de parel onder de aandacht te brengen. De campagne, Oog in oog met het Meisje, is ontwikkeld door digital agency Dept.
Nieuwe samenwerking Crocs, Jacob Collier en Natwerk
Na de recent gelanceerde 'rock & roll Crocs' ontwerpt Jacob Collier samen met bureau Natwerk nu een nieuw spraakmakend paar Crocs. 'De wereldberoemde artiest staat bekend om zijn virtuoze combinaties van genres en interactieve performances en dat is goed terug te zien in het kleurrijke design', aldus de makers.
Amp.Amsterdam ontwikkelt audio-identiteit TeamNL
Het Amsterdamse sonic branding bedrijf Amp.Amsterdam /The Sonic Branding Company ontwikkelde de nieuwe audio identiteit-van TeamNL.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Desmond Hillebrand van Phatfour
Ineens kom je ze overal tegen (en als je pech hebt lig je eronder): fatbikes. Deze van oorsprong voor extreme omstandigheden ontworpen fietsen hebben nu de Nederlandse fietspaden als nieuwe habitat. In gesprek met Desmond Hillebrand, Marketing Manager bij Phatfour, over vakantie en de marketing van deze dikke fietsen.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Wieke Vrielink van Schiphol
'De customer journey van een vertrekkende passagier bestaat uit 32 touchpoints.' Voor ons Dossier Summer in the city in gesprek met Wieke Vrielink van Schiphol: ‘Niet CX maar PX, de Passenger Experience’.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Amber Eekhout van Big Green Egg Europe
‘Deze groene kookpot brengt mensen samen’. In het kader van ons Dossier Summer in the city een interview met Amber Eekhout, Marketing Manager bij Big Green Egg Europe, over alle seizoenen, marketing, ervaren, het aankomende 50-jarige jubileum en appeltaart.
[Marketing the Rainbow #41b] Nike doet het gewoon nog steeds
Sportmerk Nike (spreek uit: Naikie) is erg actief in Marketing the Rainbow. Hun activiteiten zijn zo omvang- en kleurrijk dat ik het overzicht in delen geknipt heb.
De zomer van... Gijsbregt Vijn
Eigenaar en co-founder van Lemon Scented Tea, Gijsbregt Vijn, over zijn vakantieplannen, zijn favoriete boek én zijn favoriete (zwem)broek.
Tikkie lanceert Flessenpopper voor mensen met veel dorst
Tikkie introduceert een flesopener waarmee je meerdere flessen tegelijk kunt openmaken, ideaal voor een vriendengroepen of mensen met veel dorst. De nieuwe gadget is samen met bureau Natwerk bedacht om Tikkie’s groepsuitgavenfunctie onder de aandacht te brengen.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Nienke Hooghiemstra van Ola
‘Raket is onderdeel van de Nederlandse cultuur en zo'n klassieker durf ik niet te innoveren’. Een interview met Nienke Hooghiemstra van Ola voor ons Dossier Summer in the city.
Meta introduceert generatieve AI voor audio en muziek
Meta, de moedermaatschappij van onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, komt met de volgende stap in AI: AudioCraft, een generatieve AI die audio en muziek kan produceren.
[onderzoek] Succesvol merkbouwen met audio
Ons brein is lui. Geconfronteerd met keuzes vallen we terug op onze routines. Vaste patronen die ons zo min mogelijk energie kosten en zo veel mogelijk opleveren. De meeste aankoopbeslissingen worden dan ook automatisch genomen, op basis van een paar opties die het onderbewuste brein ons voorschotelt. Hoe bekender jouw merk, hoe groter de kans dat je op deze shortlist terecht komt.
De zomer van... Ingrid Timmer
Ingrid Timmer, Head of Marketing and Communications bij Canal+ en één van de juryvoorzitters bij San, heeft deze zomer geen vakantieplannen. Maar niet getreurd, want afgelopen mei reisde ze naar een niet onaardige bestemming.
De zomer van... Julia Veer van Clay and Glow
Julia Veer is oprichter van huidverzorgingsmerk Clay And Glow: ‘Een nieuw product op de markt brengen is één van de leukste dingen die er is.’
[Marketing the Rainbow #41a] Nike doet het gewoon al vanaf 1995
Nike, Inc. is een Amerikaanse onderneming die zich bezighoudt met het ontwerp, de ontwikkeling, de productie en de wereldwijde marketing en verkoop van schoenen, kleding, uitrusting, accessoires en diensten. Hun activiteiten in Marketing the Rainbow zijn zo omvang- en kleurrijk dat ik het overzicht even in delen geknipt heb. Hier is deel 1.
OnePlus en Pukkelpop bestormen Roblox
Technologiebedrijf en smartphoneproducent OnePlus slaat de handen ineen met Pukkelpop en Proximus om een hindernissenparcours te organiseren in de online game Roblox. Het parcours van OnePlus maakt onderdeel uit van de virtuele versie van het muziekfestival.
Raamsticker geeft aan waar consument welkom is met eigen verpakking
Stichting Nederland Schoon, Milieu Centraal en Zero Waste Nederland introduceren een raamsticker die consumenten moet inspireren om eigen herbruikbare verpakkingen mee te nemen. De drie organisaties slaan de handen ineen om de nieuwe regelgeving per 1 juli jl. kracht bij te zetten.
Micromobility.com wil VanMoof overnemen
Het Amerikaanse Micromobility.com, dat vooral elektrische stepjes produceert, wil het failliete VanMoof overnemen. overnemen. De Amerikanen hebben een niet-bindend bod uitgebracht op het Nederlandse e-bike merk.
De zomer van... Floor Derksen
Floor Derksen heeft 43 (!) jaar als verpakkingsdeskundige/designmanager bij Albert Heijn gewerkt, waar zij het designproces aanstuurde van alle eigen merken. Eind 2020 ging zij met pensioen en schreef een boek.
[Marketing the Rainbow #40] Avis probeert het harder
Na de serie fmcg-artikelen over Unilever een uitstapje naar de reiswereld, ook wel 'Hospitality' genoemd. Dat woord houdt al in dat je je klanten gastvrij en goed moet behandelen – én benaderen.
[column] Twitter? Het merk is Musk, Elon Musk...
Elon Musk is oprichter, voorzitter, CEO en CTO van SpaceX. Hij is een ‘angel investor’, CEO en productarchitect van Tesla Inc. Musk is oprichter van The Boring Company (wát een briljante naam voor een boorbedrijf) en medeoprichter van Neuralink en Open AI.
Ontwerper Hedof maakt Duvel designer glas 2023
Een kleurrijke verzameling van bonte outfits, maskers en glazen siert het nieuwe Duvel glas dat is ontworpen door de Bredase illustrator Rick Berkelmans, bekend onder de naam Hedof.
[column] Art of positioning 9: Creativiteitscrisis
Tijdens de mannenfinale van Roland-Garos kwam er een commercial van CopyTrader voorbij met de pay-off: ‘Smart people copy smart people’. Illustratief voor de creativiteitscrisis waarin we verkeren.
[column] Herijken
Kennis is gebaseerd op voortschrijdend inzicht en niet op starre dogma’s. Vakantie biedt bij uitstek de mogelijkheid om jezelf, organisaties, je merk of je wereldbeeld te 'herijken'. Wat neem jij mee en wat mee terug?
Jean-Michel Jarre ontwerpt geluid voor EV's Renault
Renault werkt samen met muzikant Jean-Michel Jarre om, met de onderzoekers van Ircam en de geluidsontwerpers van Renault Group, twee soorten geluiden te creëren voor toekomstige elektrische auto’s. Het gaat om VSP’s (Vehicle Sounds for Pedestrians) en welkomstgeluiden in de auto.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing