[update] Design Bridge wordt onderdeel van WPP: 'It will be transformative for our teams' and our clients' ambitions'

23aug 201712:59
  • Design
  • 1836 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Geen tag

nieuws Het ongeveer gelijktijdig opgerichtte Design Bridge - 1986 - wordt overgenomen door het creatieve netwerk WPP. Design Bridge heeft 400 werknemers en naast het hoofdkantoor in Londen, ook vestigingen in Amsterdam, New York en Singapore. Het bureau blijft onafhankelijk functioneren binnen de WPP-groep. Sir William Goodenough, de man met de mooiste naam binnen Design Bridge en tevens de executive chairman ziet een nieuwe periode van groei ingaan voor zijn bureau, met kansen op nieuwe klanten en in meer delen van de wereld.

Red Dot voor Das Buro voor visuele identiteit Mezz

23aug 201710:39
  • Design
  • 1089 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idAwards

nieuws Het Rotterdamse Das Buro mag op 27 oktober in Berlijn een Red Dot Award in ontvangst gaan nemen voor de visuele identiteit voor Mezz in de categorie Communication Design.

[summerclass] All About Packaging #3

23aug 201709:13
  • Design
  • 1569 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Aanstaande vrijdag 25 augustus organiseert de BNO de derde summerclass over verpakkingen. Marsha Simon van de BNO en tevens moderator van de dag: ‘Verpakkingen beschermen een product, zijn informatiedrager en communiceren het merk. Ze zijn tastbaar, overal aanwezig en als fast movers een “sign of the time”. Een goede packaging designer weet om te gaan met ingewikkelde randvoorwaarden en kan op de vierkante cm ontwerpen.’ Deze summerclass in Amsterdam is bedoeld voor studenten, afstudeerders en startende ontwerpers. Was je er in 2015 en 2016 ook bij? Deze editie biedt nieuwe cases, accenten en invalshoeken. BNO-leden en studenten betalen 15 euro; een regulier kaartje kost 30 euro.

Nieuw product Bresc verpakt door SoGood

22aug 201710:51
  • Design
  • 5454 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Bresc produceert koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. Ellen Spaander, marketingmanager Bresc: ‘Voor de Mediterrane gambamarinade lukte het ons niet een aantrekkelijke verpakking te ontwikkelen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een specialist op dit terrein en die vonden we bij SoGood.’

Rebranding Moneyou gericht op millennials

16aug 201716:03
  • Online
  • 9494 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteDigital design

nieuws Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.

Dawn en Ambassadors maken merkfilm voor Bijenkorf

16aug 201710:38
  • Bureaus
  • 16017 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCreatieCampagnesMerkenCommercials

nieuws 'Alleen bij de Bijenkorf.' Dat is de tagline van de eerste merkfilm sinds tijden van het bekende warenhuis. Reclamebureau Dawn en productiebedrijf Ambassadors werkten samen aan deze campagne, die niet gelinkt is aan een huidige sale of actie maar juist het bijzondere gevoel van de Bijenkorf illustreert.

DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea

16aug 201710:32
  • Design
  • 9931 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).

Nederlands Film Festival lanceert indringende merkcampagne 'Je weet niet wat je ziet'

15aug 201715:41
  • Bureaus
  • 13476 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BioscoopBrandingCampagnesFilmCommercials

nieuws Het Nederlands Film Festival (NFF), dat dit jaar plaatsvindt van 20 t/m 29 september in Utrecht, heeft vandaag zijn nieuwe campagne gelanceerd. Hiervoor slaat de organisatie de handen ineen met het nieuwe bureau Hong Kong Amsterdam dat de campagne ‘Je weet niet wat je ziet’ ontwikkelde. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers