Nieuwe site voor Protest door Build in Amsterdam

Nieuwe site voor Protest door Build in Amsterdam
  • Design
  • 6 okt 2013 @ 20:27
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineBrandingE-commerceInteractie

Digitaal ontwerpstudio Build in Amsterdam ontwikkelde met e-commerce specialist Eperium een nieuwe site voor lifestyle merk Protest. Doel was een snellere, meer gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke site, toegankelijk voor alle apparaten. Het innovatieve karakter van Protest moet dankzij een sterke visual id nu ook online te zien zijn.

Build in Amsterdam kiest full screen beeld, subtiele animatie en parallax-scrolling om een idee van 'levende content' te geven. Het webshop-gedeelte is gerestyled en moet een beter productoverzicht bieden.

Responsive De site past zich automatisch aan, aan het device dat de bezoeker gebruikt. 'Look en feel van het merk blijven daarbij overeind en bieden een optimale winkelervaring', aldus Protest

Ervaring Voor een zo volledig mogelijke merkervaring, ook in de webshop, werd WordPress gekoppeld aan Intershop, een e-commerce-platform. Bezoekers kunnen vanaf elke pagina winkelen. Wanneer een bezoeker een product ziet in video, beeld of look book, kan hij of zij direct bestellen of de meest nabije winkel zien. De website herkent verder het land van de bezoeker en onthoudt het geslacht. 


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken