CRISP 2: magazine over waarde design en design research

CRISP 2: magazine over waarde design en design research
  • Design
  • 23 okt 2013 @ 01:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • AccountabilityInnovatie

Tijdens de Dutch Design Week wordt op 24 oktober het nieuwe CRISP #2 magazine gelanceerd tijdens de Design Review Sessions in Dynamo in Eindhoven. Centrale vraag: 'Hoe kunnen we waarde creëren voor consument, producent en maatschappij bij het ontwikkelen van Product Service Systems?'

Aan de hand van onderzoeksresultaten worden inzichten en tools besproken die zijn ontwikkeld binnen CRISP, een design-onderzoeksprogramma . Het Magazine is, naast de Design Review Sessions, een van de middelen die worden ingezet om de opgedane kennis te verspreiden binnen de creatieve industrie en andere sectoren. Deze kan breed worden toegepast en zo de economie van Nederland creatiever en daarmee sterker maken.

'De waardevolle potentie van design en design research'
Bertolt Leeftink onderstreept de waardevolle potentie van design en design research in het voorwoord van het Magazine: 'De inhoud van dit magazine schetst het belang van design voor het Nederlandse Top Sectoren beleid'.

Veranderende rol van de ontwerper 
Aan het woord komen onder meer Research Associates van Design Academy Eindhoven, zelfstandig (service) design professionals, onderzoekers van de Technische Universiteiten en HBO’s en CRISP leden uit het bedrijfsleven. Binnen deze mix werken partijen samen in het onderzoeksprogramma dat de veranderende rol van de ontwerper diepgaand bestudeert. De tools richtlijnen en methoden die dat oplevert zullen ten goede komen aan de verdere ontwikkeling van het vakgebied en daarmee haar concurrentiepositie verstevigen.

Hebben?
CRISP #2 Magazine kan door geïnteresseerden worden opgehaald bij deelname aan de Design Review Sessions 5 op 24 Oktober in Dynamo Eindhoven en is verkrijgbaar in de Dutch Design Week boekhandel.

Hier een sneak peek

CRISP CRISP is een design-onderzoeksprogramma, waarin de overheid, de creatieve industrie en kennisinstellingen in praktijkgericht onderzoek samen kennis ontwikkelen op het gebied van ‘Product Service System Design’. CRISP heeft partijen uit verschillende disciplines tot een netwerk gekoppeld waarbinnen een kennisinfrastructuur is opgebouwd dat zorgt voor het behoud van de leidende positie van de Nederlandse designsector en stimuleert zo verdere groei. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken