CRISP 2: magazine over waarde design en design research
- Design
- 23 okt 2013 @ 01:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AccountabilityInnovatie
- 23 okt 2013 @ 01:00
- Redactie Design
Tijdens de Dutch Design Week wordt op 24 oktober het nieuwe CRISP #2 magazine gelanceerd tijdens de Design Review Sessions in Dynamo in Eindhoven. Centrale vraag: 'Hoe kunnen we waarde creëren voor consument, producent en maatschappij bij het ontwikkelen van Product Service Systems?'
Aan de hand van onderzoeksresultaten worden inzichten en tools besproken die zijn ontwikkeld binnen CRISP, een design-onderzoeksprogramma . Het Magazine is, naast de Design Review Sessions, een van de middelen die worden ingezet om de opgedane kennis te verspreiden binnen de creatieve industrie en andere sectoren. Deze kan breed worden toegepast en zo de economie van Nederland creatiever en daarmee sterker maken.
'De waardevolle potentie van design en design research'
Bertolt Leeftink onderstreept de waardevolle potentie van design en design research in het voorwoord van het Magazine: 'De inhoud van dit magazine schetst het belang van design voor het Nederlandse Top Sectoren beleid'.
Veranderende rol van de ontwerper
Aan het woord komen onder meer Research Associates van Design Academy Eindhoven, zelfstandig (service) design professionals, onderzoekers van de Technische Universiteiten en HBO’s en CRISP leden uit het bedrijfsleven. Binnen deze mix werken partijen samen in het onderzoeksprogramma dat de veranderende rol van de ontwerper diepgaand bestudeert. De tools richtlijnen en methoden die dat oplevert zullen ten goede komen aan de verdere ontwikkeling van het vakgebied en daarmee haar concurrentiepositie verstevigen.
Hebben?
CRISP #2 Magazine kan door geïnteresseerden worden opgehaald bij deelname aan de Design Review Sessions 5 op 24 Oktober in Dynamo Eindhoven en is verkrijgbaar in de Dutch Design Week boekhandel.
Hier een sneak peek.
CRISP CRISP is een design-onderzoeksprogramma, waarin de overheid, de creatieve industrie en kennisinstellingen in praktijkgericht onderzoek samen kennis ontwikkelen op het gebied van ‘Product Service System Design’. CRISP heeft partijen uit verschillende disciplines tot een netwerk gekoppeld waarbinnen een kennisinfrastructuur is opgebouwd dat zorgt voor het behoud van de leidende positie van de Nederlandse designsector en stimuleert zo verdere groei.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing