Nieuwe merkstijl voor SOS International

Nieuwe merkstijl voor SOS International
  • Design
  • 18 okt 2013 @ 16:08
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingVisual id

Proud design ontwikkelde een nieuwe merkstijl voor SOS International. De nieuwe uitstraling heeft het thema verbinden meegekregen.

Het verbinden,connecting the dots, wordt in het nieuwe logo gevisualiseerd in de O van SOS. Deze O heeft de vorm van een wereldbol die zichtbaar wordt door de punten (dots) met elkaar te verbinden (connecting). Het idee: ‘De wereld is het werkterrein van SOS en waar ook ter wereld hulp wordt ingeschakeld, SOS International weet altijd de juiste verbindingen te leggen om tot een passende oplossing te komen.’

Merkvisie
Proud begeleidde SOS International bij het tot stand komen van de merkvisie waarin is omschreven wat het talent en de karaktereigenschappen van SOS is en waarin zij zich onderscheiden. Deze merkvisie is vervolgens vertaald in een nieuwe merkstijl.

‘Geen black box’
Bijzonder is de totstandkoming van de stijl en het design. Zo heeft het designbureau een heus ‘kamp’ opgeslagen bij SOS en werd bijvoorbeeld letterlijk met medewerkers meegeluisterd. Alef de Jong van Proud design: ‘Het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie of een nieuwe merkstijl is geen “black box”. Wij zijn er van overtuigd dat je dit in nauwe samenwerking met de opdrachtgever doet. Zij kennen hun markt en interne organisatie het best. Wij luisteren, stellen kritische vragen en dragen oplossingen aan. Gedurende het project hadden we een eigen toegangscode van de voordeur. We konden ieder moment naar binnen om op locatie te werken aan de strategie of de visualisatie daarvan. Dit geeft aan hoe open de samenwerking was.’

Trots
Ivo van Dijk, algemeen directeur SOS International is trots: ‘Met deze nieuwe uitstraling laten we zien dat we met onze opdrachtgevers, medewerkers en uitvoerders een mooie toekomst tegemoet gaan op basis van alles dat in de afgelopen 30 jaar is neergezet.’

Gefaseerde invoering
Het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl worden gefaseerd doorgevoerd in de uitingen. Er is bewust gekozen oude voorraden eerst op te maken. Het oude logo zal de komende maanden dus nog zichtbaar zijn.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken