Eurobest Design: wat deden de Hollanders?
- Design
- 7 dec 2013 @ 12:45
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignawardsAccountability
- 7 dec 2013 @ 12:45
- Redactie Design
Tien Nederlandse inzendingen (waarvan eentje in twee categorieën), twee maal shortlist, een keer prijs. De Eurobest Awards Design zijn vergeven. KLM Space won zilver, Heineken Ignite haalde de shortlist. DDB & Tribal Worldwide tekenen voor beide cases. De Grand Prix Design ging naar Duitsland.
KLM Space, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam ZILVER
Doel: Betrekken en inspireren van zoveel mogelijk mensen.
Resultaat: In twaalf dagen een bereik van meer dan 25 miljoen mensen. De trailer werd 3,2 miljoen keer bekeken. Van de websitebezoekers deed 1/5 deel mee en er werden 129.288 plekken in de ruimte geclaimed.
Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam SHORTLIST
Doel: Met mobiele technologie een unieke en onvergetelijke Heineken-ervaring bieden.
Resultaat: Het verhaal ging de wereld over.
Winnaar Grand Prix Design
Auchan, the selfscan report, Serviceplan (Duitsland)
Nederlandse design-inzendingen: 10
CORPORATE IDENTITY
- Coca-Cola Music, Visual Identity System, Wieden+Kennedy Amsterdam
Doel: Meer relevantie voor het muziekplatform gericht op tieneren. De identity is aan te passen aan regionale initatieven en events.
Resultaat: In een paar maanden tijd is het Visial Identity-systeem in 114 markten geïmplementeerd en ingezet voor onder meer OOH-materiaal, packaging, print of video. ‘Een bijzonder hoge adoptiegraad voor een omvangrijk project als dit’, aldus de inzending.
Graham Sturt, designer bij VBAT: ‘We hebben getracht een sophisticated logo te ontwikkelen dat op internationaal niveau verschilt van de massa. Een identiteit die de diversiteit van de homoseksuele gemeenschap uitdrukt op een leuke, krachtige en kleurrijke manier.’
Resultaat: De nieuwe identiteit hefet de Amsterdam Gay Pride-organisatie meegeholpen aan het binnenhalen van de hosting van Europride 2016.
SELF PROMOTION
- Meetmarket, VBAT
Doel: indruk maken op en aantrekken van creatieven.
Resultaat: Drie nieuwe medewerkers.
- Condensed office, JWT
Doel: Een sympatiek verhaal vertellen op een interessante manier en klanten laten weten dat het nieuwe JWT voor eend eel gewoon het oude Ubachs Wisbrun/JWT blijft.
Resultaat: Groot bereik en een ijsbreker bij nieuwe klanten.
DIGITAL DESIGN
- Heineken, Your Future Bottle, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
Doel: Designers een digital platform bieden om aan de slag te gaan met de Heineken Limited Edition Bottle.
Resultaat: Na drie maanden 140000 bezokers en 1533 uploads van fles-designs. Designers uit meer dan 132 landen deden mee. Bezoekres spendeerden gemiddels vier minuten op de site. Dit alles zonder ondersteuning.
DRINKS
- Brand Bier (Heineken), Brouw-competitie, VBAT
Doel: Aantrekken van hobbybrouwers binnen de bestaande productieformaten.
Resultaat: De limited edition van 116,667 flessen met de handgeillustrrede gepersonaliseerde designs heeft een collectors item-gevoel.
- Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
NON-FOOD
- Paraffin Blocks (Golden Flames), Light up your fireplace, JWT
Doel: waarde creeren door design
Resultaat: hogere marge en meer omzet.
Alle design-inzendingen en -winnaars hier op de site van Eurobest.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing