Beer wint Grand Prix Engelse design effectprijs
- Design
- 14 feb 2014 @ 10:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AccountabilityDesignawardsBranding
- 14 feb 2014 @ 10:30
- Redactie Design
B&B Studio won gisteren de Design Effectiveness Grand Prix (DEA) voor de brand identity van het merk Bear. In totaal werden 66 prijzen uitgedeeld door de Design Business Association (DBA), de organisatie die in Engeland een brug wil slaan tussen design en bedrijven.
De Bear-case verhaalt over een door fruit geobsedeerd echtpaar. Het paar verkocht hun huis en vroeg B&B Studio een gedroogd fruitmerk te creëren gericht op families. Er moest een merk ontstaan dat gezond snacken aantrekkelijker en toegankelijker zou maken.
Snelst groeiend
Bear werd het snelst groeiende merk in de categorie gezonde snacks. Meer dan dertig miljoen fruitporties werden in 2012 in de UK verkocht. DEA roemt de brand identity. Die heeft supermarkten overtuigd Bear op te nemen in de versfruit-sectie, waardoor consumenten het gedroogde fruit herkennen als onderdeel van de schijf van vijf.
Verkooppunten
In drie jaar tijd wist het merk een verkoopgroei te realiseren, 30 procent boven doelstelling. Van 500 verkooppunten ging Bear naar 10.000 verkooppunten.
Positieve impact
DEA noemt naast verkoopresultaat ook de bredere positieve impact van het merkdesign: ‘By undertaking a multitude of initiatives they have limited their environmental impact, are tackling kids snacking behaviour and are providing employment for mothers in rural communities overseas by supplying fruit factories with onsite crèche facilities.’
Alle 60 DEA-winnaars bekijkt u hier.
Project: Bear
Client: Urban Fresh Foods
Design: B&B Studio
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing