Philips en Ericsson lanceren internet via lantaarnpaal

Philips en Ericsson lanceren internet via lantaarnpaal
  • Design
  • 24 feb 2014 @ 09:50
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkInnovatieSustainable

Philips biedt steden voortaan LED-straatverlichting uitgerust met mobiele telefonieoplossingen van Ericsson. Mobiele operators die met Ericsson samenwerken, krijgen de mogelijkheid ruimte te huren in de verlichtingspalen van Philips.

Exploitanten van mobiele netwerken worden zo in staat gesteld hun dekking en capaciteit te verbeteren. Tegelijk moet het model zorgen dat investeringen in stedelijke infrastructuur sneller worden terugverdiend.

Philips wil met de samenwerking inspelen op de verwachting dat het mobiele dataverkeer in 2019 is vertienvoudigd.

Pilot
Op dit moment  wil Philips nog geen eventuele deals met steden bekendmaken. Een woordvoerder laat wel weten dat een pilotproject in de Verenigde Staten succesvol is verlopen. In het project werd een lantaarn van Philips uitgerust met een nieuwe technologie van Ericsson. De technologie stelde Verizon in staat een goed werkend mobiel netwerk te bieden.

'Bringing the Internet of Things to life' 
Frans van Houten, President en CEO van Philips: ‘This new connected LED street lighting model is another example of us bringing the Internet of Things to life and demonstrates the capabilities of light beyond illumination. We are offering lighting as a service that scales with a city’s needs and enables city officials to offer their citizens a more connected, energy efficient and safer urban environment, while preserving existing budgets and resources to improve the livability of their city.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken