Nederlands ontwerp domineert shortlist European Design Awards 2014

Nederlands ontwerp domineert shortlist European Design Awards 2014
  • Design
  • 31 mrt 2014 @ 10:33
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Designawards

De shortlist voor de European Design Awards 2014 is bekend. In totaal maken 45 Nederlandse inzendingen kans op een prijs. De bureaus Silo en Momkai voeren de lijst aan met elk vijf nominaties. Alle nominaties voor Momkai zijn voor het vernieuwende nieuwsconcept De Correspondent, daarmee het meest genomineerde werk binnen deze editie van de Europese designprijs.

Trapped in Suburbia behaalde vier nominaties, gevolgd door het bureau Kummer & Herrmann dat met drie boeken op de shortlist staat. Packaging agency PROUDdesign werd tweemaal genomineerd, evenals Studio AIRPORT en Vandenberg.

Postzegel
Drie nominaties onderstrepen dat de postzegel voor Nederlandse ontwerpers nog steeds een sterk domein is: The Stone Twins en Suzanne Rosier Branding en Design maken kans met hun postzegelontwerpen, en Trapped in Suburbia met de postzegeltentoonstelling XXS Dutch Design.

European Design Awards
De European Design Awards zijn een samenwerking tussen vijftien Europese designmagazines, waaronder Vormberichten. Dat maakt het mogelijk om het werk en de winnaars internationaal breed onder de aandacht te brengen. De prijzen worden op 24 mei uitgereikt in Keulen, aansluitend op de European Design Conference.

BNO zette de Nederlandse kanshebbers op een rij.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken