Winnaars Design en Innovatie SpinAwards 2014: weer goud voor KLM Space
- Design
- 17 apr 2014 @ 21:09
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignawardsOnlineInnovatie
- 17 apr 2014 @ 21:09
- Redactie Design
Vanavond zijn de SpinAwards uitgereikt, de vakprijs voor creativiteit in digitale media. ‘Om een SpinAward te winnen moet je werk uitblinken in creativiteit, maar ook in interactiviteit en effectiviteit,’ aldus oprichter van het prijzenfeest Stephan Fellinger. Hier de winnaars in de categorieën Design en Innovatie.
KLM Space, de campagne van DDB & Tribal Amsterdam voor KLM, die deelnemers de kans bood om een ruimtereis te winnen aan boord van de SXC Lynx., ontving goud in de categorie Design. Eerder werd de case al rijkelijk bekroond tijdens bijvoorbeeld Eurobest en door de ADCN.
DDB & Tribal Amsterdam werd gelijk ook benoemd tot Bureau van het jaar. Zij gingen naar huis met maar liefst vijf gouden SpinAwards. De KLM kreeg voor het vierde jaar op rij de titel ‘Opdrachtgever van het jaar’.
Winnaars Design
Zilver - NRC Reader
Bureau: Moop.nl Opdrachtgever: NRC Media
Goud - KLM Space
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines
Goud - Nitrocharge Your Game
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: adidas football
Winnaars Innovatie
Zilver - Breinreis
Bureau: Rhinofly Opdrachtgever: Centraal Museum
Zilver
Shoot2Share
Bureau: Shoot2Share Opdrachtgever: Shoot2Share
Goud - Sweetie
Bureau: LEMZ Opdrachtgever: Terre des Hommes Nederland
De Designjury bestond dit jaar uit:
Ronnie Besseling - Fabrique Juryvoorzitter
Ruben van Nimwegen - Freelance Designer / Art Director
Eline Deutekom - REYEZ!
Michael Kouwenhoven - Rapp / Pop the Campaign
Maarten Versteege - Maarten Versteege Art Direction & Design
Olaf van der Geld - N=5
De Innovatiejury bestond uit:
Jacqueline Smit - 538 Juryvoorzitter
Janneke Niessen - Improve Digital
Nik Nieuwenhuis - Code d'azur
Yacco Vijn - TBWA/Neboko
James van Thiel - Google
Jeroen de Bakker - Boodschapp
SpinAwards
De SpinAwards zijn de vakprijzen voor creativiteit in digitale media. De prijzen worden uitgereikt aan Nederlandse en Belgische inzenders tijdens de jaarlijkse SpinAwards Night. De SpinAwards bestaan al sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards, die zich inzet voor het stimuleren van creativiteit en effectiviteit in digitale media.
Bekroningen
De SpinAwards zijn geen specifieke internetprijzen. Er zijn onder andere categorieën voor Mobiel, Crossmedia, Interactieve TV & Online Video en Games. In elke categorie beoordeelt een vakjury zowel op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit als op de toelichting van de inzender. Per categorie worden maximaal drie Gouden en/of Zilveren SpinAwards toegekend.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Terre des Hommes
- Moop.nl
- Shoot2Share
- NRC Media
- Rhinofly
- LEMZ
- SpinAwards
- KLM
- Centraal Museum
- Stephan Fellinger
- DDB & Tribal Amsterdam
- adidas football
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing