Marketing & Design Congres: maak kennis met Carole van Bekkum (DreamCatch)

Marketing & Design Congres: maak kennis met Carole van Bekkum (DreamCatch)
  • Design
  • 3 jun 2014 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing & Design CongresPackaging design

De vijfde editie van MarketingTribune’s Marketing & Design Congres maakt de impact van design inzichtelijk. Een event dat draait om de zakelijke onderbouwing van design. We hebben prachtige keynotes. In aanloop naar het event op 24 juni aanstaande, maken we kennis met de sprekers. Deze keer: Carole van Bekkum, creative director van DreamCatch. Ze verzorgt een sessie met Karlijne Bos van Remia.

Je staat geprogrammeerd tijdens een parallelsessie van het Marketing & Design Congres, zin in?
Ja, het is een mooie gelegenheid om te laten zien dat marketers en creatieven samen tot effectief- en tot de verbeelding sprekend design kunnen komen. Samen de lat heel leggen en innovatieve toegevoegde waarde creeeren.

Met Karlijne Bos van Remia vertel je over het verpakkingsdesign van Remia’s BBQ-saus. Wat delen jullie zoal?
We presenteren de manier waarop we samen van een miniscuul schetsje van een heel goed idee, tot volledige wasdom van het totale “mannen bbq saus” zijn gekomen. Dat doen we vooral zo visueel mogelijk, want in dit ontstaansproces is zijn beeld en verbeeldingskracht leidend geweest om tot een sucesvol concept te komen.

Voor wie is de presentatie vooral bedoeld?
Professionals en managers die met hart en ziel voor merken werken.
En zich afvragen: Hoe doe je dat, samen een power propositie creeren?
En vanuit die ambitie met lef verandering willen brengen en daarmee toegevoegde waarde leveren. Voor het merk, de consument en zichzelf.

DreamCatch is sponsor van het congres, waarom?
We zijn sponsor, omdat we een boost geven aan de grote toegevoegde waarde van design voor de markt. En dat designontwikkeling direct bij productontwikkeling ingeschakeld gaat worden om een echt onderscheidende propositie voor het merk te creeren. Dat is wat design doet. Het succes volgt vanzelf.

Wat verwacht je van deze vijfde editie van het congres? Wanneer is de dag geslaagd?
Ik verwacht geinspireerd te worden door Thomas Marzano, Mark van Itterson en Steven de Cleen. Alle drie professionals die met persoonlijk commitment voor merken werken.
Mijn dag is geslaagd als onze Remia case aanzet tot zelfverzekerd integraal denken en handelen. En dat men minimaal een keer hard heeft gelachen. Marketing en design zijn gewoon heel erg leuk samen.

Naar welk programmaonderdeel kijk je verder uit en waarom?
Mark van Itterson en Thomas Marzano
Grote merken die grote creatieve bewegingen maken. Ik ben benieuwd naar de persoonlijke ‘magic spark’ die zij inbrengen om met design success te boeken. Dat geldt overigens ook voor Tom Dorresteijn.
Tot slot iets over je persoonlijke voorkeuren; wat vind jij nu een heel goed, en als het kan een recent voorbeeld van effectief marketingdesign en waarom?
Niet in Nederland te vinden helaas als formule: Trader Joe’s. Dit merk is een goed verhaal waar je inloopt en je boodschappen doet.
Retailformule, producten, en het totaal aan packaging designs tellen op tot een eigen brand experience, je ziet het plezier en het wars zijn van pretentie in alle facetten. Dat wil niet zeggen dat alle designs fantastisch zijn, er zijn parels en ook kiezels


-------------------------------------

Marketing & Design Congres
Designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter op de beurs, investeer dus gerust een dag om te ontdekken wat design voor uw marketing kan doen. Hoe laat u uw packaging, product, online aanwezigheid en corporate id voor uw merk werken? Ontdek het tijdens het vijfde Marketing & Design Congres, 24 juni 2014 in Vianen.

Programma & inschrijven
Het volledige programma en inschrijven via marketingendesign.nl. Zie ook de eventpagina op Facebook.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken