Smaakprikkel: schoenen van Pepsi
- Design
- 2 mei 2014 @ 08:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - SmaakprikkelBrandingProductdesign
- 2 mei 2014 @ 08:30
- Redactie Design
Pepsi verkoopt vanaf 12 mei een mode- en lifestyle-collectie in vijftien vestigingen van het Amerikaanse warenhuis Bloomingsdale’s en online shops. Het frisdrankmerk werkt hiervoor samen met schoenenmerk Del Toro Original Penguin by Munsingwear, Bang & Olufsen, Shut, Gents en Goodlife. De collectie is onderdeel van de Live for Now-campagne.
De collectie bestaat uit 60 items, waaronder t-shirts, zwembroeken, petjes, leren sneakers, schoenen, koptelefoons en skateboards. De designers hadden één regel te volgen: ontwerpen moesten bestaan uit Pepsi’s merkkleuren rood, blauw en wit.
Jongeren
Het merk wil met de collectie zijn samenwerking met influencers en game-changers binnen de jongerencultuur aanhalen en zo een jonge doelgroep aanspreken.
Modetoekomst Pepsi wil verder in de mode. ‘We have this long history in pop culture and have been longtime stewards of creativity from music to film, and we’ve dibbled and dabbled with fashion over the years,’ zegt Kristin Patrick, global chief marketing officer, PepsiCo Global Beverages Group. ‘Our brand has a long-standing history in fashion, and we plan on a broad-ranging initiative, including many more collaborations in the near future.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing