Smaakprikkel: schoenen van Pepsi

Smaakprikkel: schoenen van Pepsi
  • Design
  • 2 mei 2014 @ 08:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • SmaakprikkelBrandingProductdesign

Pepsi verkoopt vanaf 12 mei een mode- en lifestyle-collectie in vijftien vestigingen van het Amerikaanse warenhuis Bloomingsdale’s en online shops. Het frisdrankmerk werkt hiervoor samen met schoenenmerk Del Toro Original Penguin by Munsingwear, Bang & Olufsen, Shut, Gents en Goodlife. De collectie is onderdeel van de Live for Now-campagne.

De collectie bestaat uit 60 items, waaronder t-shirts, zwembroeken, petjes, leren sneakers, schoenen, koptelefoons en skateboards. De designers hadden één regel te volgen: ontwerpen moesten bestaan uit Pepsi’s merkkleuren rood, blauw en wit. 

Jongeren
Het merk wil met de collectie zijn samenwerking met influencers en game-changers binnen de jongerencultuur aanhalen en zo een jonge doelgroep aanspreken.

Modetoekomst Pepsi wil verder in de mode. ‘We have this long history in pop culture and have been longtime stewards of creativity from music to film, and we’ve dibbled and dabbled with fashion over the years,’ zegt Kristin Patrick, global chief marketing officer, PepsiCo Global Beverages Group. ‘Our brand has a long-standing history in fashion, and we plan on a broad-ranging initiative, including many more collaborations in the near future.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken