Bioscoopzaal getrakteerd op lichtgevende Cornetto's

Bioscoopzaal getrakteerd op lichtgevende Cornetto's
  • Design
  • 7 aug 2014 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieProductdesign

Een zaal vol bioscoopbezoekers in Londen werd verrast met een bijzonder ijsje. Plotseling waren er overal ‘lichtjes’ in de zaal, die nu eens niet afkomstig waren van mobiele telefoons. Hun Cornetto-ijsjes bleken licht te geven. Een ideetje van de Londense voedselkunstenaars Bompas & Parr.

De bezoekers van de film The World’s End hadden bij binnenkomst allemaal een ijsje gekregen. Nietsvermoedend likten ze eraan, en toen het zaallicht uitging ontdekten ze dat ze geen gewone Cornetto’s hadden gekregen. Niet alleen de ijsjes zelf gaven licht, ook ieders tong lichtte op. 

De samenwerking tussen Cornetto en Bompas & Parr ontstond ter ere van de première van de film The World's End. Het was niet de eerste keer dat Bompas en Parr met voedsel experimenteerden. Zo deden ze aan ‘koken met onweer’, gebruikten augurken als lichtbron in een kandelaar  en maakten een installatie van lichtgevende jellypudding.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken