Rockende elektricien wordt heus merk

Rockende elektricien wordt heus merk
  • Design
  • 11 aug 2014 @ 16:56
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branding

Visitekaartje, logo op de auto, eenvoudige website… De meeste elektriciens doen niet veel meer aan branding. Dat kan beter, dachten ze bij het nieuwe Londense designbureau Afterhours. Voor Jay Bennett, elektricien en rocker, ontwierpen ze een huisstijl waar menig rockband een puntje aan kan zuigen.

De stijl van Jay Bennett doet denken aan die van de band AC/DC en verwijst tegelijk naar zijn naam (een bliksemschichtvormige J) en naar zijn beroep. Hij werkt veel in de muzieksector, dus de vette knipoog naar AC/DC zal zijn klanten niet ontgaan. Het briefhoofd, dat op Bennetts rekeningen komt te staan, is digitaal geprint op ruw, stoer papier. Volgens ontwerper Moira Casey voegt dat een ‘rauwe esthetiek’ toe.

Het budget van een eenmansbedrijf is natuurlijk beperkt, dus zocht het designbureau naar goedkope manieren om het merk bekend te maken. Goed voorbeeld zijn doosjes lucifers met de tekst ‘Need a light boy?’. Grappig, low budget en handig als de stroom is uitgevallen. Ook is er bedrijfskleding die Bennett zo naar een festival aan kan trekken. Onder zijn logo staat in plaats van een lijst met optredens een overzicht van eerdere opdrachtgevers.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken