Smaakprikkel: sapjes in 'medicinale' verpakking

Smaakprikkel: sapjes in 'medicinale' verpakking
  • Design
  • 4 aug 2014 @ 14:10
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • SmaakprikkelPackaging design

In de donkerbruine sapflessen van Antidote zou je eerder een bijzonder biertje verwachten. Ook de rijke illustraties op de etiketten stralen niet ‘biologisch sap’ uit. Het Indiase Double Decker Design ging dan ook vooral uit van de kracht van elk sapje, of je nu behoefte hebt aan ‘Horsepower’ (kracht) of wilt detoxen met ‘Exhale’.

Antidote is een nieuwe lijn verse biologische sappen uit Duitsland. De sappen bestaan uit zorgvuldig gecombineerde ingrediënten en worden gepresenteerd als ‘geneesmiddel’ tegen een ongezonde levensstijl. Elke sapmix zou zo zijn eigen effect hebben op de gezondheid, zo is er Light Up voor de huid, Nine Lives tegen veroudering en Skinny Down om af te vallen.

Double Decker Design legde in haar ontwerpen dan ook bij elk sapje de nadruk op het gezondheidseffect. Het logo bevat een geometrische druppel met twee driehoekige blaadjes. Er is gekozen voor amberkleurige flessen om het ‘medicinale’ aspect van de sappen te benadrukken.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken