Spelen met de marketingmogelijkheden van Kinect
- Design
- 29 aug 2014 @ 11:22
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - InteractieInnovatie
- 29 aug 2014 @ 11:22
- Redactie Design
Van 5 september op 6 september organiseren Dare to Difr en Microsoft de 24 uur Kinect Hackathon in Pakhuis de Zwijger. De makers van het Kinect platform bij Microsoft US en het team van Ripple zijn aanwezig. 'De Kinect v2 Sensor biedt zeer interessante mogelijkheden in interactieve en relevante toepassingen die in te zetten zijn voor o.a. marketing, retail en healthcare,' aldus Jerry Lieveld UX expert van Dare to Difr.
Lieveld kreeg het team verantwoordelijk voor Kinect bij Microsoft US zover gekregen om naar Nederland te komen voor een showcase van de Microsoft Kinect v2 Sensor en de toepassing van het device in non-game related platforms. Deze showcase is tijdens de Amsterdam Kinect Hackathon, in Pakhuis de Zwijger op 5 en 6 september 2014, met een pre-evening op 4 september. Ook het team van Ripple, bekend van hun voetcontrole voor de Kinect, is aanwezig.
Persoonlijke merkbeleving
'De Kinect v2 Sensor biedt zeer interessante mogelijkheden in interactieve en relevante toepassingen die in te zetten zijn voor o.a. marketing, retail en healthcare. Door nabijheid van de user bij een interactieve display kunnen we bijvoorbeeld 3d gezichtsherkenning met social koppelen om een rijke en persoonlijke merkbeleving te creëren. Door de dalende kosten van de tech wordt het steeds eenvoudiger voor adverteerders om dit binnen concepten en merkactivaties mee te nemen.' aldus Lieveld.
Het pan-europese event is open voor developers, UI en UX designers en een ieder die mogelijkheden ziet om een idee uit te voeren met de Kinect v2 Sensor. Meer op de site van het event.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing