Supermarkt vol oneetbare voedingswaren

Supermarkt vol oneetbare voedingswaren
  • Design
  • 8 aug 2014 @ 14:47
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Blikken bier, zakken chips, kattenvoer en condooms. De Britse Lucy Sparrow verkoopt alles wat je in een gemiddelde supermarkt kunt krijgen. Alleen is geen van haar producten eetbaar of bruikbaar, want ze zijn allemaal gemaakt van vilt, met handgenaaide logo’s.

Vierhonderd verschillende supermarktproducten verkoopt Lucy Sparrow in haar tijdelijke winkel in het Londense Bethnal Green. In acht maanden heeft ze alle producten gemaakt, inclusief precieze logo’s, opgestikte ‘plaatjes’ en reclameteksten.

“Doordat de supermarkten steeds groter worden verdwijnen de corner shops. Daar zijn de straten en gemeenschappen erg door veranderd,” zei Sparrow tegen Dezeen. “Ik hoopte dat dit project mensen eraan zou herinneren dat de cornershop het cement vormde in een heleboel wijken.”


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken