BTM ontwerpt nieuw merk Plus

BTM ontwerpt nieuw merk Plus
  • Design
  • 15 sep 2014 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designBranding

De Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM) tekent voor het packaging design van Plus Moment, het nieuwe merk van Plus retail. De producten moeten net even iets specialer zijn dan het gewone assortiment om zo 'van elk moment een bijzonder moment te maken'.

BTM ontwikkelde naast het verpakkingsdesign ook de naam Plus Moment. Het verpakkingsontwerp is bedoeld als 'inspirerend en herkenbaar'. Het schuine Plus Moment-label staat centraal. 

200 Producten
Vanaf nu zijn de eerste producten verkrijgbaar in de Plus supermarkten. Het complete assortiment bestaat uit zo’n 200 producten en ligt voor kerst in alle Plus supermarkten.

Fris
Erwin Wentink, Brandmanager Private Label van Plus Retail over de keus voor BTM: 'BTM scoorde het hoogst vanuit de combinatie van heldere merkstrategie en een eigentijds en fris creatief concept dat goed bij Plus past.'

Plus Moment
Eric Leebeek, commercieel directeur Plus: 'Het bestaande Plus appétit voldoet niet meer volledig aan de wensen van de klant. Daarom is besloten Plus appétit te saneren en een nieuw toegankelijker assortiment met een aantrekkelijke prijs aan te bieden. Hieruit is Plus Moment ontstaan met een frisse en eigentijdse uitstraling die past bij Plus.'

Happy Afternoon Lungo
Het nieuwe merk van de retailer moet consumenten inspireren echte verwenmomenten te maken met lekkere en verrassende producten. 'Niet alleen met de feestdagen, maar het hele jaar door als er iets te vieren is. Of gewoon als je de behoefte hebt om even extra te genieten,' aldus een pers-statement: 'Dit kan met een speciale koffie: "Happy Afternoon Lungo", "Good Morning Cappuccino" of "After Dinner Espresso". Maar ook met verrassende smaken ijs, bijzondere koekjes en houtovenpizza’s.'

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken