Design Bridge ontwikkelt nieuwe merkidentiteit TNT

Design Bridge ontwikkelt nieuwe merkidentiteit TNT
  • Design
  • 29 sep 2014 @ 11:22
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Visual idBranding

Voor de ontwikkeling van haar nieuwe merkidentiteit besloot expresdiensten bedrijf TNT samen te werken met het Londense bureau Design Bridge. De opdracht was tweeledig: ten eerste moest er een nieuwe tagline bedacht worden, daarna werd er een nieuw logo en visuele identiteit ontworpen.

De nieuwe merkidentiteit is onderdeel van een bredere nieuwe merkcampagne. Doel van de vernieuwing is om de nieuwe strategie en cultuur van TNT uit te dragen. De nieuwe tagline ‘The People Network’ benadrukt het streven van het bedrijf om mensen en ondernemingen te verbinden. TNT wil ermee laten zien dat klanten en werknemers het hart van het bedrijf vormen.

Cirkel als teken van beweging
Design Bridge heeft het merk een frissere en modernere uitstraling gegeven. In alle afbeeldingen komt de TNT-cirkel terug, als teken van voortdurende beweging door de hele wereld. Met de cirkel moeten alle merkdragers met elkaar verbonden worden, zodat ze gemakkelijk herkenbaar zijn als onderdeel van het TNT-merk. Na de introductie op 29 september zal het nieuwe ontwerp overal in het mondiale netwerk van TNT terugkeren: op voertuigen, in grootschalige marketingcommunicatie, en op personeelsuniformen en verpakkingen over de hele wereld.

Niet opnieuw het wiel uitvinden
Piers Bebbington, Client Services Director bij Design Bridge: 'Dit was echt een fantastische uitdaging. In plaats van opnieuw het wiel uit te vinden, moesten we TNTs oorsprong als uitdager benutten, de echtheid en relevantie in het merk naar buiten brengen, en dit zodanig tot leven brengen dat de klanten van TNT het ook echt kunnen ondervinden'. 

'Klanten zijn geen streepjescodes'
Tex Gunning, CEO van TNT: 'We hebben een heldere strategie, waarin we ons richten op onze sterkste punten: onze mensen, hun menselijke aanpak bij het bedienen van klanten, en ons unieke netwerk. Klanten zijn geen streepjescodes, wij zijn geen robots. We kunnen ons allemaal inleven in wat onze klanten drijft: zakelijke groei met een persoonlijke touch. Dat wij de tijd nemen om te begrijpen wat klanten echt nodig hebben, onderscheidt ons van anderen.'

Design Bridge
Design Bridge is een internationaal brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Het bedrijf, dat opereert vanuit Amsterdam, werd opgericht in 1986 met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore en heeft de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van 3D structural design, innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten, naamgeving en verpakkingen. Opdrachtgevers zijn onder andere FrieslandCampina, Unilever en Heinz.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken