Design Grolsch pijpjes vernieuwd door Cartils
- Design
- 25 sep 2014 @ 15:10
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging design
- 25 sep 2014 @ 15:10
- Redactie MarketingTribune
Begin november komt het vernieuwde ‘pijpje’ van bierbrouwer Grolsch op de markt. Het design van de Grolsch Premium Pilsner is ontworpen door het Amsterdams/Londense bureau Cartils.
Beugelfles als inspiratie
Het nieuwe design is geïnspireerd op de lijnen van de Grolsch beugelfles. Uit onderzoek onder consumenten, uitgevoerd door de brouwer zelf, bleek dat deze fles de meest gewaardeerde fles van het merk is. Bureau Cartils, bekend van eerdere ontwerpen voor Grolsch, De Kuyper likeuren en Pellegrino water, ontwierp de nieuwe fles.
Koelmeter
De grip van het nieuwe pijpje is iets verstevigd door de combinatie van afgeplatte zijden en reliëf, en het nieuwe pijpje heeft een iets langer mondstuk en langere nek. Verder is een koelmeter toegevoegd op het etiket van het flesje. Zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur (<6° Celsius) is kleurt de meter blauw. Verder is de inhoud van het pijpje teruggebracht van 33 cl naar 30 cl, omdat dat de standaard inhoudsmaat voor de Nederlandse markt is.
Verkrijgbaar
Naast Grolsch Premium Pilsner zullen ook Grolsch Radler, Stender en Kornuit verkrijgbaar zijn in de nieuwe fles. Vanaf 3 november is deze verkrijgbaar bij supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik, het krat en de verpakking van de speciaalbieren blijven ongewijzigd. De bestaande flessen worden volledig gerecycled.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing