Design Grolsch pijpjes vernieuwd door Cartils

Design Grolsch pijpjes vernieuwd door Cartils
  • Design
  • 25 sep 2014 @ 15:10
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging design

Begin november komt het vernieuwde ‘pijpje’ van bierbrouwer Grolsch op de markt. Het design van de Grolsch Premium Pilsner is ontworpen door het Amsterdams/Londense bureau Cartils.

Beugelfles als inspiratie
Het nieuwe design is geïnspireerd op de lijnen van de Grolsch beugelfles. Uit onderzoek onder consumenten, uitgevoerd door de brouwer zelf, bleek dat deze fles de meest gewaardeerde fles van het merk is. Bureau Cartils, bekend van eerdere ontwerpen voor Grolsch, De Kuyper likeuren en Pellegrino water, ontwierp de nieuwe fles.

Koelmeter
De grip van het nieuwe pijpje is iets verstevigd door de combinatie van afgeplatte zijden en reliëf, en het nieuwe pijpje heeft een iets langer mondstuk en langere nek. Verder is een koelmeter toegevoegd op het etiket van het flesje. Zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur (<6° Celsius) is kleurt de meter blauw. Verder is de inhoud van het pijpje teruggebracht van 33 cl naar 30 cl, omdat dat de standaard inhoudsmaat voor de Nederlandse markt is.

Verkrijgbaar
Naast Grolsch Premium Pilsner zullen ook Grolsch Radler, Stender en Kornuit verkrijgbaar zijn in de nieuwe fles. Vanaf 3 november is deze verkrijgbaar bij supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik, het krat en de verpakking van de speciaalbieren blijven ongewijzigd. De bestaande flessen worden volledig gerecycled.


 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken