Goud in verpakkingsinnovatie voor de BeeMagicTray
- Design
- 1 okt 2014 @ 09:52
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - InnovatiePackaging designDesignawards
- 1 okt 2014 @ 09:52
- Redactie Design
De verpakkingsinnovatiewedstrijd De Gouden Noot 2014 is gewonnen door BeeMagicTray, een oplossing voor het verpakken van vlees. De winnaar werd gisteravond bekendgemaakt tijdens het tiende NVC Verpakkingsinnovatie Diner in het Holland Casino in Utrecht.
Met de Gouden Noot wil het NVC Nederlands Verpakkingscentrum innovaties op het gebied van verpakte producten en verpakkingen stimuleren.
Juryvoorzitter prof. Dr. Onno Omta over de winnaar: 'Het Goud is voor een consumentenverpakking met ongedachte mogelijkheden. Een oude natuurwet werd opnieuw ontdekt en dat maakte het mogelijk een heel eenvoudige verpakking te maken waar complexiteit tot nu toe standaard was. Dus simplificatie door innovatie! Het is een verpakkingstray voor vleesproducten, die door dit concept ook nog eens langer houdbaar blijven in de supermarkt of thuis in de koelkast. De tray is geschikt voor modified atmosphere packaging (MAP) waarbij geen gebruik meer wordt gemaakt van de traditionele vochtabsorbers. De magic zit ‘m in de honingraat bodem die het overtollige vocht vasthoudt dankzij de capillaire werking. De traditionele ‘pad’ op het conventionele vleestraytje kan voortaan achterwege blijven. Al met al levert deze verpakking een positieve bijdrage aan zowel de voedselveiligheid als de hygiëne van vleesproducten.'
Ingezonden door: Dampack international
Zilveren Noot: Locked4Kids blisterverpakking
De Zilveren Noot ging naar de Locked4Kids blisterverpakking, volgens de jury een doorbraak op het gebied van kindveilige medicijnenverpakkingen. De centrale vraag was hier: Wat kunnen kleine kinderen niet en volwassenen wèl? Deze schijnbare tegenstelling is met dit concept opgelost.
Ingezonden door: Ecobliss
Bronzen Noot: SpRing Latch
De Bronzen Noot was voor de SpRing Latch, een verpakkingsinnovatie voor de markt van verven en chemicaliën, wereldwijd meer dan 60 miljoen vaten groot. Een ring met geïntegreerde veer doet nu het sluitwerk en laat zich ook gemakkelijk openen zonder extra apparatuur.
Ingezonden door: Ardagh Group en Plato product consultants
De winnaars van Goud, Zilver en Brons en de overige zeven finalisten zijn nog tot en met 3 oktober aanstaande te zien op de NVC-stand op de Macropak (Hal 2, stand 020).
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Locked4Kids
- BeeMagicTray
- Dampack international
- Gouden Noot
- Plato product consultants
- Ardagh Group
- NVC
- Ecobliss
- SpRing Latch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing