Mud Jeans: Van bezit naar gebruik is toekomst fashion
- Design
- 28 okt 2014 @ 09:13
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - SustainableProductdesignInnovatie
- 28 okt 2014 @ 09:13
- Redactie Design
Er gebeurde zoveel in Eindhoven tijdens de Dutch Design Week, we pikken er gewoon nog een bijzondere, marketinggerelateerde introductie uit. Mud Jeans lanceerde namelijk Dry Mud, een waterbesparende collectie door het gebruik van gerecyclede jeans. Modellen in Dry Mud-kleding en van top tot teen besmeurd met modder staken protestborden in de lucht die moesten onderstrepen dat gebruik in plaats van bezit de toekomst is van fashion.
De borden droegen teksten met onder meer Change fashion, Reduce waste, Lease A Jeans en For the love of earth. Het jeanmerk wil met de lancering van de collectie een statement maken: gebruik is de toekomst van fashion. Mensen willen graag vrij kunnen consumeren zonder schuldgevoel, en dat geldt ook voor het dragen van kleding, zo is de gedachte.
Na de introductie van het Lease A Jeans-concept, is Mud Jeans er naar eigen zeggen in geslaagd om een nog duurzamere collectie te produceren. In het productieproces van Dry Mud wordt dertig procent water bespaard, doordat deze deels uit gerecycled materiaal bestaat. De collectie is gemaakt van biologische katoen en vervezelde jeans en bestaat uit een tapered heren- en een straight dames model jeans, een cardigan en een jumper. De collectie is wereldwijd verkrijgbaar via crowdfunding platform Kickstarter.com.
De speciale gelimiteerde Mud Jeans for the love of earth-editie werd samen met creative agency Cloudfactory ontwikkeld. Ze stellen: ‘Modder is prachtig, rauw, puur en sensueel. Modder herstelt, vernieuwt en brengt levensenergie met zijn vruchtbaarheid.’ Dit is dan ook de drijfveer waarop de nieuwe campagne is geïnspireerd, gefotografeerd door de Nederlandse topfotograaf Carli Hermès.
Photography: Carli Hermes
Art directio: Jessica Kersten @ Cloudfactory
Production: Lia Wals @ Unit
Visagie: Cynthia Schippers
Models: De Boekers, Max Models
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing