nu:amsterdam ontwerpt voor Fernandes frisdrank

nu:amsterdam ontwerpt voor Fernandes frisdrank
  • Design
  • 23 okt 2014 @ 15:14
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Bureau nu:Amsterdam is door Coca-Cola Enterprises NL gevraagd om voor Fernandes te ontwerpen. De designers waren al verantwoordelijk voor de smaak Cherry Bouquet Sugarfree en voor de nieuwe variant Pink Melon.

Ook werkte nu:amsterdam voor Fernandes al samen met het Nederlandse platenlabel Top Notch. In die samenwerking werden 2 miljoen Fernandes-blikjes en –flesjes voorzien van iconische illustraties van Surinaamse artiesten uit de stal van het label. Samen vormden die de promotiecampagne Sranan Gowtu, wat ‘Surinaams goud’ betekent.

Fernandes frisdrank werd in 1939 geïntroduceerd en is verkrijgbaar in exotische smaken als Cherry Bouquet, Pineapple en Green Punch. De van oorsprong Surinaamse frisdrank wordt geproduceerd en gedistribueerd door Coca-Cola.

nu:amsterdam is een netwerk van freelance creatieven op het gebied van onder meer branding, design, communicatie en packaging. Het bureau werkt onder meer voor PALM breweries, Danone, Vemedia, Imgroma, Noordhoff en Dr. Van der Hoog.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken