Onderbroek van Levi's verpakt in luciferdoos

Onderbroek van Levi's verpakt in luciferdoos
  • Design
  • 16 okt 2014 @ 08:45
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging design

Zonde, al die verpakkingen die we weggooien, dachten ze bij Levi’s. Daarom liet het merk voor haar nieuwe lijn herenondergoed packaging ontwerpen waar de gebruiker later ook nog iets mee kan. In de zak waar herenslips in verpakt zitten, kun je prima koffie bewaren, en aan de doosjes van de boxers kun je een lucifer afsteken.

Het Amerikaanse bureau MAD Projects boog zich over de opdracht om een unieke lijn verpakkingen te ontwerpen voor de Levi’s Basics onderbroeken, sokken en shirts. Het werden eenvoudige, strakke doosjes en zakken van simpele, duurzame materialen. De basiskleur is de zandkleur van hout en karton, als accentkleur is Levi’s’ kenmerkende brandweerrood gebruikt in logo’s en labels. Alles om het gewenste imago van het merk uit te dragen: duurzaam, eenvoudig en functioneel.

De zandkleurige kartonnen doosjes van de ‘200’ serie hebben aan de zijkant een strip waartegen lucifers afgestoken kunnen worden. Als de onderbroeken van de ‘300’ serie eenmaal in de la liggen, kan de verpakking ervan gebruikt worden om bijvoorbeeld koffie te bewaren, want hij is hersluitbaar. De doosjes van de ‘400’ serie zijn gemaakt van houten lambrisering. Eyecatchers zijn de glazen potten met deksel waarin de sokken verpakt zitten.

De Basics-serie van Levi’s is (nog) niet verkrijgbaar in Nederland.  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken