Onderbroek van Levi's verpakt in luciferdoos
- Design
- 16 okt 2014 @ 08:45
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging design
- 16 okt 2014 @ 08:45
- Redactie MarketingTribune
Zonde, al die verpakkingen die we weggooien, dachten ze bij Levi’s. Daarom liet het merk voor haar nieuwe lijn herenondergoed packaging ontwerpen waar de gebruiker later ook nog iets mee kan. In de zak waar herenslips in verpakt zitten, kun je prima koffie bewaren, en aan de doosjes van de boxers kun je een lucifer afsteken.
Het Amerikaanse bureau MAD Projects boog zich over de opdracht om een unieke lijn verpakkingen te ontwerpen voor de Levi’s Basics onderbroeken, sokken en shirts. Het werden eenvoudige, strakke doosjes en zakken van simpele, duurzame materialen. De basiskleur is de zandkleur van hout en karton, als accentkleur is Levi’s’ kenmerkende brandweerrood gebruikt in logo’s en labels. Alles om het gewenste imago van het merk uit te dragen: duurzaam, eenvoudig en functioneel.
De zandkleurige kartonnen doosjes van de ‘200’ serie hebben aan de zijkant een strip waartegen lucifers afgestoken kunnen worden. Als de onderbroeken van de ‘300’ serie eenmaal in de la liggen, kan de verpakking ervan gebruikt worden om bijvoorbeeld koffie te bewaren, want hij is hersluitbaar. De doosjes van de ‘400’ serie zijn gemaakt van houten lambrisering. Eyecatchers zijn de glazen potten met deksel waarin de sokken verpakt zitten.
De Basics-serie van Levi’s is (nog) niet verkrijgbaar in Nederland.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing