Showauto Audi onthult signatuur nieuwe Head of Design

Showauto Audi onthult signatuur nieuwe Head of Design
  • Design
  • 15 okt 2014 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignConcept

Op de LA Auto Show, die 19 november 2014 start, presenteert Audi de eerste showauto die de signatuur van Audi’s nieuwe Head of Design, Marc Lichte, draagt. De aankondiging kopt dat het automerk 'aan de vooravond van een nieuw designtijdperk staat'.

Marc Lichte (45) werd in februari 2014 benoemd tot Head of Audi Design.
Hij is daarmee de opvolger van Wolfgang Egger die naar Audi-dochter Italdesign Giugiaro vertrok. Egger werd daar Styling Director.

Lichte heeft de opdracht de merkwaarden van Audi (sportiviteit, een lichtgewicht design en quattro-aandrijving) een prominente rol te laten spelen in het design van toekomstige modellen. In een nieuwe designstudie, zet de designer in op ‘de technische competentie en compromisloze productkwaliteit van Audi’. Waarbij het design 'een nog sterkere expressie van progressieve technologie' moet vormen.

Teaser
De conceptauto op de Los Angeles Auto Show markeert, naar zeggen van het merk, een nieuw tijdperk voor Audi Design, zowel op het gebied van exterieur- als interieurstyling. Audi geeft nog geen afbeeldingen vrij, dus we moeten het doen met de teaser hieronder.

Marc Lichte
Marc Lichte werd op 9 augustus 1969 geboren in Arnsberg, gelegen in het Duitse Sauerland. Hij begon zijn carrière in 1996 bij Volkswagen AG, terwijl hij op dat moment nog Transportdesign studeerde aan de universiteit van Pforzheim.
Nadat hij bij de onderneming in dienst trad, werkte hij eerst als exterieurdesigner tot hij in 2006 werd benoemd tot hoofd van de exterieurdesignstudio. Bij Volkswagen was Marc Lichte ondermeer betrokken bij productiemodellen als de Golf 5, 6 en 7, de Passat 6, 7 en 8, en de Touareg en Phaeton.


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken