Smaakprikkel: condooms voor echte strijders

Smaakprikkel: condooms voor echte strijders
  • Design
  • 20 okt 2014 @ 16:24
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designSmaakprikkel

Alle condooms zijn uiteindelijk natuurlijk voor mannen. Maar het nieuwe Russische merk Bang wilde laten zien dat het een specifieke doelgroep op het oog heeft: de échte man. Om dat duidelijk te maken koos het voor de beeldtaal van… kogels.

De verpakkingen van Bang hebben een militante uitstraling. De centrale kleur is zwart, per soort condooms varieert de kleur van de afgebeelde kogels op het doosje. Er is een ‘gewoon’ condoom, er is een met nopjes, een met ribbels en een zwarte variant.

Het Moskouse ontwerpbureau Wunderbar laat weten: “We wilden dat mannen die onze condooms kopen het gevoel hebben dat ze echte strijders zijn. Condooms zijn hun kogels, verpakkingen zijn hun patroonhouder en seks is hun slagveld.”

Volgens Wunderbar zijn er twee businesses waar mannen altijd en eeuwig gepassioneerd over zullen zijn. De eerste is oorlog: ‘Om te vechten tegen hokjes en grenzen, tegen zichzelf en tegen die andere vent. Om goed het kwaad te laten overwinnen. En om haar het gevoel te geven dat ze bewonderd wordt.’ De tweede is de liefde. ‘Make love like war.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken