Smaakprikkel: condooms voor echte strijders
- Design
- 20 okt 2014 @ 16:24
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designSmaakprikkel
- 20 okt 2014 @ 16:24
- Redactie Design
Alle condooms zijn uiteindelijk natuurlijk voor mannen. Maar het nieuwe Russische merk Bang wilde laten zien dat het een specifieke doelgroep op het oog heeft: de échte man. Om dat duidelijk te maken koos het voor de beeldtaal van… kogels.
De verpakkingen van Bang hebben een militante uitstraling. De centrale kleur is zwart, per soort condooms varieert de kleur van de afgebeelde kogels op het doosje. Er is een ‘gewoon’ condoom, er is een met nopjes, een met ribbels en een zwarte variant.
Het Moskouse ontwerpbureau Wunderbar laat weten: “We wilden dat mannen die onze condooms kopen het gevoel hebben dat ze echte strijders zijn. Condooms zijn hun kogels, verpakkingen zijn hun patroonhouder en seks is hun slagveld.”
Volgens Wunderbar zijn er twee businesses waar mannen altijd en eeuwig gepassioneerd over zullen zijn. De eerste is oorlog: ‘Om te vechten tegen hokjes en grenzen, tegen zichzelf en tegen die andere vent. Om goed het kwaad te laten overwinnen. En om haar het gevoel te geven dat ze bewonderd wordt.’ De tweede is de liefde. ‘Make love like war.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing