Smart vrolijkt voetgangers op met dansend mannetje

Smart vrolijkt voetgangers op met dansend mannetje
  • Design
  • 2 okt 2014 @ 16:46
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Interactie

In elke stad vliegen de grote merken je om de oren – op billboards, op de gevels, in pop-up stores. Waarom maken we niet beter gebruik van de straat om voetgangers te vermaken, dacht automerk Smart, en zo ontstond een nieuwe vorm van advertising: stoplichtreclame.

In Lissabon begint het rode poppetje in het voetgangerslicht te dansen vlak voordat het licht op groen springt. De moves van het mannetje zijn niet voorgeprogrammeerd, maar komen van vrijwilligers. Hun bewegingen worden opgenomen in een studio op het plein bij het stoplicht. In de studio, die er uitziet als een groot stoplicht, kunnen mensen een liedje uitkiezen en daarop dansen.

Het dansende stoplichtmannetje is natuurlijk leuk, maar naar verluidt bevordert het ook de verkeersveiligheid. Volgens Smart stoppen 81% méér mensen voor het rode stoplicht als het mannetje danst.

Via: popupcity.net 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken