Smart vrolijkt voetgangers op met dansend mannetje
- Design
- 2 okt 2014 @ 16:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Interactie
- 2 okt 2014 @ 16:46
- Redactie MarketingTribune
In elke stad vliegen de grote merken je om de oren – op billboards, op de gevels, in pop-up stores. Waarom maken we niet beter gebruik van de straat om voetgangers te vermaken, dacht automerk Smart, en zo ontstond een nieuwe vorm van advertising: stoplichtreclame.
In Lissabon begint het rode poppetje in het voetgangerslicht te dansen vlak voordat het licht op groen springt. De moves van het mannetje zijn niet voorgeprogrammeerd, maar komen van vrijwilligers. Hun bewegingen worden opgenomen in een studio op het plein bij het stoplicht. In de studio, die er uitziet als een groot stoplicht, kunnen mensen een liedje uitkiezen en daarop dansen.
Het dansende stoplichtmannetje is natuurlijk leuk, maar naar verluidt bevordert het ook de verkeersveiligheid. Volgens Smart stoppen 81% méér mensen voor het rode stoplicht als het mannetje danst.
Via: popupcity.net
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing